Waar is Ruben superkandidaats in aflevering 1 dan? Ik denk dat het meer de illusie wekt, maar hij heeft niks zinnigs gedaan tijdens die odpracht?
Hij vindt in zijn eentje het café, daar kan het echte mollen beginnen, want opeens heeft hij toegang tot de telefoon en alles eromheen.
Hij probeert Olcay nog van de kandidatenbeschrijvningen te houden, maar dat mislukt.
Tijdens het gesprek met Loes, worden Olcay en Ruben door een ander duo gebeld. Dit kunnen alleen Jan/JM of Bella/Simone zijn. Als dit Bella en Simone weet Ruben natuurlijk dat hij niet moet opnemen omdat Olcay anders hun aanwijzingen door gaat geven. Dit doet hij dus ook niet.
Wanneer Stine en Emilio bellen, gaat Ruben meteen over de aanwijzingen van de ijzeren dingetjes op de kaart. Hij weet natuurlijk al dat dit duo zijn aanwijzingen heeft en wilt natuurlijk voorkomen of in ieder geval zo lang mogelijk uitstellen dat Olcay dit ook weet. Daarom vind ik dit eerder een Mol actie dan een kandidatenactie. Uiteindelijk is Olcay degene die ervoor zorgt dat Stine & Emilio op de kaarten gaan kijken en vertellen de aanwijzingen. Ruben doet hier moeilijk over en Olcay neemt het stokje over om de aanwijzingen op te schrijven. (Let even op het gezicht van Olcay als Ruben ze onderbreekt
Die is er echt helemaal klaar mee.)
Volgens mij heb ik Olcay en Ruben nooit uit zichzelf zien bellen naar kandidaten? Waarom niet?
Loes is uiteindelijk degene die tegen Simone en Bella zegt dat zij Olcay en Ruben moeten bellen voor hun aanwijzingen. Uiteindelijk geeft Ruben deze aanwijzingen, want verdere vertraging is helaas niet mogelijk.
We zien dat Olcay en Ruben bezig zijn met de kaart en lijken het goed te hebben, maar waarom snappen ze de uitkomst niet voordat JM ze belt?
En voor het vinden van de 2000 euro; Ik denk dat Olcay op zoek wilde gaan naar haar eigen aanwijzingen omdat die ten eerste makkelijker was. Ik denk dat Ruben hier overtroffen was door fanatieke kandidaat Olcay. Als ze aankomen, is de envelop rete makkelijk te spotten vanaf een afstand dus waarom niet met de eer strijken als het geld hoe dan ook gevonden zou worden? Hij geeft nog wel een verkeerde voorzet naar de locatie van de kluis, maar Olcay is hem weer te slim af.
Dus ja, in eerste instantie dacht ik ook: "Die Ruben kan de Mol écht niet zijn." Totdat ik de aflevering een paar ging bekijken en merkte dat hij letterlijks niks heeft toegevoegd en alleen maar aan het afleiden was.