Oké, die Rode Draad daar komen we niet uit hoe de opdracht nou werkelijk in elkaar steekt, dus laat ik een ander onderwerp aansnijden.
Is het niet verdacht dat Ruben geen moeite lijkt te doen de Mol op te sporen of überhaupt mensen lijkt te ondervragen?
Je ziet Jan meerdere malen Ruben bevragen. Olcay heeft het gedaan. Stine heeft het gedaan tijdens een extra beeld fragment. Ja, Ruben vraagt een keer aan Simone of zij het is, maar dat gesprek komt van Simone's initiatief. Maar je hoort het ook door het spel heen. Jan die al vanaf aflevering 2 zegt op Ruben te zitten. Simone zegt vanaf aflevering 2 op Ruben en Jan te zitten. Tot ze op een gegeven moment in aflevering 7 ofzo vol voor Ruben gaat. Ze heeft dus die afweging genomen en Jan was dus niet zo onzichtbaar als Thomas dat was vorig jaar. Het is dus niet dat ze blind waren voor Jan, maar ze hebben gekozen om voor Ruben te gaan.
Maar verder vind ik Ruben over het algemeen heel verdacht overkomen in zijn gedrag. Heel bedachtzaam, aan zijn baardje krabben, wegkijken en nadenken over zijn antwoorden. Terwijl Jan voor mijn gevoel vaak primair is in zijn doen en laten, zowel tegen zijn medekandidaten als nieuws van Art. Hij zal vast wel kunnen acteren, maar hij is geen acteur van beroep. Zou die het dan echt beter kunnen dan Mollen als Susan, AM, Patrick, Kim, die toch echt geleerd hebben om een rol te spelen. Ik wil niet zeggen dat een Mol per se een acteur moet zijn, maar vanuit zijn geschiedenis en van wat ik van Jan heb gezien in al zijn programma's betrap ik hem in het spel nooit op een leugen of een gevallen steekje.