Ja precies!!
Het enige wat me onzeker maakt is dat we vorig jaar ook veel gelijk dachten en verkeerd uitkwamen
Dat geeft te denken, ja.
Voor mij is de grootste smoking gun nog steeds het feit dat ze in aflevering 1 schijnbaar uit het niets WID M18 op de map met kandidatenprofielen wist te linken aan de coördinaten op de kaart. Ik heb die scène meerdere malen teruggekeken en het blijft vreemd. Vooral omdat ze daardoor met nog maar iets van 10 minuten te gaan op tijd bij de kluis aankwamen. Als mol wil je immers niet het risico lopen dat jij het enige koppel bent dat de test moet maken, waardoor je maatje automatisch afvalt, zelfs als die alle testvragen goed heeft. Het kwam allemaal net iets te goed uit.
En Simones biechtverhaal over de missende 500 euro over het bellen naar Art is ook verdacht. Tijdens de ondervragingssessie aan de brunchtafel zegt ze er namelijk niets over, en Bella lijkt er niets vanaf te weten. Die hoort slechts belangstellend aan hoeveel geld de anderen verbeld hebben. Alle telefoontjes zijn in beeld gebracht, behalve die. Ik zou niet weten waarom uitgerekend dat telefoontje door de montage buiten de aflevering zou zijn gelaten. Én dat we Simone en Bella er achteraf, in elkaars bijzijn of dat van de anderen, ook nog eens op geen enkel moment iets over horen zeggen. Het duikt ineens op in Simone haar biecht. Het lijkt me dan ook niet vergezocht om te concluderen dat Simone niemand iets over dat telefoontje verteld heeft, ook Bella niet.
En dat voortdurende gepruts met die porto's. Het enige wat me aan het twijfelen brengt is dat ze de afgelopen aflevering nogal verdacht werd gemaakt. Ruben en Stine maakten opmerkingen over haar omgang met de porto en Jan had het erover dat ze 'haar kaarten tegen de borst houdt' en weinig van zichzelf laat zien. Dat geeft dan weer te denken.