Maar dit is toch geen montage-dingetje? Simone zegt luid en duidelijk dat Ruben haar mol is en dus niet kan opofferen.
Verder ben ik benieuwd waarom je denkt dat Simone op Loes zit. Als dat zo is kan het wel eens snel exit Simone zijn.
Het is een biecht. Met montage bedoel ik, de meeste kandidaten zitten in aflv 4/5 wel op 1 mol of spreiden nog een paar vraagjes.
De montage laat ons altijd standaard denken dat kandidaten in de finale nog twijfelen tussen 2 personen. en 1 aflevering voor de finale tussen 3 personen. Waarschijnlijk heeft Simone een hele duidelijke nummer 1 Mol. Die noemt ze in aflevering 3 niet. Ze zegt dat ze vrij zeker is over 1 mol en dat ze meerdere aanwijzingen al heeft daarvoor. Toch besluit ze ook te spreiden op Ruben en Jan. dat zijn gewoon spreidvraagjes.
In aflevering 4 is Ruben opeens haar hoofdverdachte. een naam die we haar overigens niet horen uitspreken (en DAT is montage, bewust. Waarschijnlijk zit Simone goed en horen we haar amper over de mol praten op wie ze echt zit omdat dit vaak is bij mensen die uitspreken dat ze al vrij zeker zijn van hun Mol. Hadewych hoorde we in het begin nooit over Anne Marie, Paulien amper over Kees.. ik wil daarmee aangeven dat Simone's biecht over Ruben gebruikt is in dat fragment. In het extra beeldmateriaal zie je haar voor de kamer van Loes en Ruben kiezen omdat die voor haar interessanter is dan die van Olcay & Stine. Ze verdenkt Loes en Ruben dus. Bij dat spel in aflevering 2 word ze aan Ruben gekoppeld, waarschijnlijk om ons te laten denken (confirmation) dat ze op Ruben zit zodat ze die biecht kan doen over Ruben.
Zowel in het geval als ze de Mol is denk ik dat, maar ook als ze kandidaat is.
Echter is haar hoofdverdachte Loes en dat haal je uit heel dingen.
- Ze wilt perse op de kamer van Loes & Ruben.
- Bij de executie gaat het tussen haar, Emilio en Loes. Ze zegt in het extra beeldmateriaal dat ze toen al dacht dat ze naar huis ging. Dat zeg je alleen als je denkt dat Loes de Mol is en dat het tussen haar en Emilio ging. Anders heb je nog kans op 1/3.
- Ze zegt in aflevering 2 op Loes te zitten, en ook te spreiden op Ruben, Stine en Jan. Stine heeft ze al laten vallen, dus blijft die hoofdverdachte die ze in aflevering 3 zonder naam noemt Loes te zijn (want ze spreid nog op Ruben en Jan buiten haar hoofdverdachte)
- De manier waarop ze Loes in de gaten houdt vind ik.. is opvallend. Je ziet haar vaak in de buurt van Loes en bij opdracht 2 toen bekend was dat de Mol had langsgelopen gaat ze ook heel erg op het feit dat Jan Loes confronteert.