Aflevering 1: wat Simone hier doet kun je net zo goed voor Stine zeggen. Zij stuurt Emilio langs de boulevard zonder geld te zien, rekt zo tijd waardoor de jokers pakken een mooie afleiding vormt.
Het is wel Stine die zegt dat ze naar de boulevard moeten en ze komen dan nog net op het goede deel van die boulevard aan. Na aflevering 1 dacht ik ook dat de Mol hier kon zitten en gewoon enorm veel lef had, maar na 6 afleveringen vind ik Stine niet het type Mol dat veel lef zou hebben..
Aflevering 3, opdracht 1: akkoord, gelet op de pot kan het een prima dekmantel zijn om als kandidaat over te komen. Maar je kunt net zo gemakkelijk je wel laten insluiten of met motorpech langs de weg blijven staan.
Uiteraard is dat mogelijk. Opdrachten waarin je Mol geld pakt, zijn de moeilijksten om te verkopen. Zo haalde Thomas in het pretpark geld binnen waar dat niet moest en zo kon Klaas in de eerste opdracht in de metro meteen een pak geld op zijn naam schrijven.
Ik hou het erbij dat die 200 euro niet zo'n schokkend groot bedrag is en dat het er bij de bakjes meteen is uitgehaald door Simone zelf (200 er in, later die dag er terug 500 uit.)
Aflevering 4, opdracht 1: je kunt weliswaar mensen naar verkeerde plekken leiden als loper waar je als beller (dus Stine) echter de telefoongesprekken laat wegvallen of de aanwijzingen verkeerd doorgeeft. Beide zijn prima molposities.
Dat klopt, maar de Mol moet geweten hebben wat de opdracht ging zijn. De details zullen vaag gebleven zijn, maar de Mol moet geweten hebben dat de lopers het geld zouden binnen halen en Stine gaat toch duidelijk voor de tunnel. Dan kan je eenmaal de telefoon afdrukken, maar uiteindelijk is je molinvloed te klein.
Aflevering 4, opdracht 2: Stine eveneens, plus zij zegt als enige nee op de vraag of je de mol wilt zien. Gelet op het moldagboek aflevering 4 is 1+1=2. De mol loopt zich nooit voorbij want dat is fysiek onmogelijk.
Ik spoil niet graag De Mol 2017, maar het is wel degelijk mogelijk om te beweren dat de Mol bij iedereen langskomt terwijl dat bij de Mol iemand van de productie is.
Aflevering 4, opdracht 3: en wat wint Simone ermee? Want in retrospect snappen de kandidaten ook wel dat Simone met niks in de enveloppe de oversteek maakte.
Nu ga je er van uit dat de kandidaten net als ons een week kunnen nadenken over wat er gebeurd is, maar dat is natuurlijk niet zo. Heel oppervlakkig gezien heeft Simone de enveloppe aan de overkant gebracht en is de kans 1 op 5 dat ze die enveloppe met geld had. Het is pas als je gaat doordenken dat je ziet dat de kans dat de Mol later ging groter is.
In alle andere opdrachten vind ik haar niet in een betere positie verkeren tov wat we Stine of anderen hebben zien doen.
Je mag me in het Stine topic altijd overtuigen waarom Stine eerst een bakje met 750 euro wilde open maken tot Olcay haar er weg haalde en waarom Stine daar toch nog in een betere positie verkeerde dan Simone.
Mooi overzicht,
Echter bij aflevering 4, eerste opdracht, is het Ruben die zegt dat linksaf niet de juiste weg is, waardoor rechtsaf overblijft.
Het is niet op initiatief van Simone & Olcay dat ze verkeerd lopen, maar op initiatief van Ruben in 1e instantie.
Zeker niet volledig Ruben. Ik heb het even teruggekeken en Ruben gaat inderdaad mee met de gedachte dat ze naar rechts moeten, maar Olcay en Simone hebben deze gedachte ook zeker doorgedrukt.
Jan is de enige die zegt: "We zijn nu al 2 keer naar rechts geweest en nu de vijfde links" waarop de andere 3 in koor "neeeee" zeggen.