Ik heb misschien een hint gevonden naar Simone, die ook de schaakbord-hint D1 naar Simone laat verwijzen ipv naar Stine.
De Koning stond op het schaakbord namelijk op D1, dus ik ben gaan zoeken naar een Deense koning. De Deense koning (tijdens de opnames, helaas is hij 28 januari overleden) was Henri de Laborde de Monpezat. Hij heeft het boek Tous Les Hommes Sont Mortels vertaald, van schrijfster Simone de Beauvoir!
Dat is de schrijfster waarnaar deelneemster Simone is vernoemd! Een ander boek van Simone de Beauvoir is Een verhaal apart, wat de titel was van de eerste aflevering. In die titel stonden ook weer de EE apart, een verwijzing naar het logo van de El Sky Bar waar zij was met Bella in die aflevering.
Het enige wat wringt is dat Henri de Laborde de Monpezat officieel prins was, en geen koning, omdat zijn vrouw de troonsopvolger is en dus koningin, waardoor hij geen koning mocht heten. Maar misschien zit het hem daar in dat de twee schaakstukken omgedraaid, op verkeerde posities stonden, de man en vrouw op omgedraaide posities. Hij had in ieder geval wel de titel Zijne koninklijke hoogheid.
Simone de Beauvoir heeft ook een essay geschreven genaamd Oog om Oog, er zitten veel oogverwijzingen in dit seizoen, bijvoorbeeld in de kunstwerken van een museum waar 1 van de tests wordt gemaakt.
Daarnaast zie ik in haar biografie dat Simone de Beauvoir veel door het oostblok en rusland gereisd heeft en ook in Tbilisi is geweest, met haar partner Jean Paul Sartre.