Pakketten: Ze lijkt niet verantwoordelijk te zijn voor een van de missende rode pakketten.
Maar ik
vermoed dat ze wèl (mede) verantwoordelijk is voor het mislukken van de sortering, à 1500 euro.
Vewrder vind ik dat je opdrachten die je noemt onder "waar haar inbreng weinig invloed heeft" niet de mol kunt aanrekenen. Dat ligt dan echt aan die opdrachten. Het is nogal wiedes dat als er 7 mensen moeten stemmen, dat iedere kandidaat dan een inbreng van 1/7 heeft. Waar je naar moet kijken is wie die kleine inbreng naar welke richting toe inzet. Stemmen voor vrijstelling is het meest molse dat je daar kan doen, punt. De mol zijn is ook accepteren dat je soms niet kan mollen, en in die gevallen juist zo fanatiek mogelijk zijn in het hebben van heel weinig inbreng. Het circus lijkt me een goed voorbeeld.
Nou vind ik ook dat er opdrachten moeten zijn waar gewoon geld verdiend wordt. Dus waar inderdaad de mol niet zo veel kan doen. Dus ik vind het heel fijn dat die er ook zijn. En bij de verhuisopdracht hebben de kandidaten het gewoon beter gedaan. Anders kun je van elke verdiende euro wel zeggen dat de mol gefaald heeft.
---
De theateropdracht is mislukt. Wat wou je nog meer van de mol zien dan? Het enige dat die hoeft te doen is zorgen dat die verkeerd zit -> succesvol gemold.
De €200-auto in
Pac-Man en de €50-stoel in het
circus zijn mollenbedragen. Voorkombaar, inderdaad, maar zinvol in het kader van de hardwerkende kandidaat uithangen voor weinig geld. Dat het achteraf weinig doet kun je van tevoren niet weten.
Bij
Lampen is haar tactiek mogelijk chaos-vergrotend: even wat mensen op andere plekken krijgen. Hard achter elkaar aan rennen = grote kans dat er mensen de weg kwijtraken. Er was uiteindelijk te weinig tijd voor het 500-bord. Misschien wel door deze opdracht. (Maar dit is tunnelredeneren).
Blijft voor mij alleen de
landenopdracht over als daadwerkelijk onmolse actie van Simone zelf. Alle rest is ofwel klein bedrag, ofwel weinig invloed vanwege ontwerp van de opdracht, ofwel overmeesterd door goed werkende kandidaten (
verhuizing).
Ik vind zelf dat de mol het zo moet doen:
- Als het er om spant: mollen
- Als een (deel)opdracht toch wel gehaald wordt: de kandidaat spelen.
- Als een (deel)opdracht toch niet gehaald wordt: de kandidaat spelen.
Dus een onderdeel dat toch wel lukt (zoals de auto duwen, of het verven): lekker meedoen en krediet opstrijken. Een onderdeel dat toch mislukt: lekker meedoen en krediet opstrijken. Alleen als het er echt om spant (stemmenmeerderheid vrijstelling/5000): dan toeslaan. Je wil niet bij elke opdracht mollen, want dat valt veel te veel op. Je wil (volgens mij) met goed getimede molacties zoveel mogelijk negatieve invloed op de pot hebben.