(dit was toch het Stine-topic?
)
Als Stine kandidaat is kan ik me wel een reden bedenken om de ZV niet in te zetten... tenminste: als ik kandidaat was met een ZV zou ik ook zo denken...
Op het moment dat Stine de ZV kreeg zaten er nog 8 deelnemers in het spel. Ik zou de ZV dan nooit zelf inzetten omdat waarschijnlijk niemand van de deelnemers al een sterk vermoeden richting De Mol heeft. Iedereen heeft dan zo'n beetje "gelijke kansen". Ofwel: als iemand een vrijstelling inzet is dat niet heel problematisch, omdat er nog genoeg deelnemers overblijven.
Ik zou zelf juist zo lang mogelijk een ZV vasthouden. Dit is weliswaar risicovol, maar toch:
Als er nog bv. 4 deelnemers over zijn en er zet DAN iemand een (groene) vrijstelling in, dan wordt de kans dat je er uit vliegt ineens een stuk groter. Dan zijn er nog maar weinig potentiële afvallers over. Anders gezegd: het inzetten van een ZV bij nog 4 deelnemers over kan wel degelijk veel zinvoller zijn dan bij 7 of 8 deelnemers over.
Bovendien: Stine lijkt me iemand die zich beseft dat als ze de ZV niet gelijk inzet anderen sneller zullen denken dat ze De Mol is. En da's meegenomen als ze kandidaat is...