Dank, Tunnelgraver en Amethyst.
Misschien moet ik eens een chronometer onder de diverse fragmenten hangen....
Zo even op het blote 'oor':
Tijdens het interview bij Tijd voor Max praat Stine in een (volgens mij) normaal tempo en komt ze heel natuurlijk over.
In haar eigen programma 'Dus ik ben' is haar spreektempo iets langzamer dan bij het interview. Naturel is ze daarin, voor zover ik beoordelen kan, toch ook.
Bij widm spreekt ze tijdens haar biechten behoorlijk wat langzamer, óók langzamer dan bij 'Dus ik ben'. Is vooral tijdens deze biechten niet bepaald naturel in mijn optiek.
Dat Simone minder 'anders' overkomt in widm dan Stine, ben ik eens met Amethyst.
Ik vermoed dat Simone van nature wat rustiger is. In dat geval is 'beheerst en toch naturel overkomen' wellicht wat makkelijker.
Het zou ook kunnen dat Stine hoopt dat haar vertraagde manier van spreken verdenkingen oproept...
Bedankt, Marisa.
Dat Stine dat deed om zichzelf verdacht te maken was mijn eerste ingeving. Dat ze nerveuzer oogt dan bij een 'normaal' tv-optreden is ook niet per se vreemd inderdaad. Ze is zeker niet de enige die gestrest op me overkomt.
Ik heb delen van de uitzending nog (
) eens herbekenen en vind dat er meer de nadruk op haar verdachte gedragingen werd gelegd dan die van haar partner in crime, Emilio. Op het laatst ook nog bij de testvragen van Loes.
Op het laatst van de uitzending dus, zodat het vers in het geheugen van de kijker ligt en, volgens wat ik me er van herinner, normaal beter wordt onthouden.