Als je de redenatie aanhangt ‘de mol had met voorkennis de geldlopers makkelijk voor kunnen blijven’
Ik begrijp zo'n redenatie werkelijk niet. Dat zou dan voor het eerst in 18 jaar WIDM zijn dat er zo'n rigged spel zou zijn.
Heeft de mol voordelen boven de rest? JA. Is de uitkomst echter al bij vorbaat zeker? NEE.
Dan is er toch ook niets meer aan... zoals ik elders al zei, er moet nog wel wat van een spelelement in zitten zeg... als de mol automatisch al wint, dan kun je het spel net zo goed niet spelen. En Stine kwam wel heel dichtbij, gewoon omdat zij wel gehoord zal hebben wie de geldlopers waren en wat de tussenstand was. Als zij was overgebleven met Jan en Simone dan had ze zich natuurlijk wel afgelaten.
Ik weet nog in een verleden jaar dat ze een zaagpuzzel moesten leggen en de mol wist notabene de uitkomst, maar verloor toch! En dat was in een finale waarin toch al wel zeker was wie de mol was dus er was geen enkele aanleiding om niet voluit te gaan. In dit geval waren er nog 6 in het spel, dat is compleet anders dan als er nog 3 zijn. Stine heeft het gewoon eerlijk gespeeld, deed haar uiterste best, maar faalde net.
Ik denk ook dat dat sprintje dat je haar vanuit de metro met Loes ziet trekken bepalend was voor Loes om uiteindelijk Stine te 'vergeten' in de test omdat ze zo vol in het geheugen Olcay had, en juist iets positiefs met Stine had beleefd. Je hoort de dames al sprintend lachen, omdat ze vol in het spelelement zitten. Dat was ook gewoon een kandidaatsmoment want ze gaan er beiden vol voor.
Stine natuurlijk omdat zij weet dat daar het geld zit. Normaliter, en dat zegt ze ook in de biecht, doet ze niks met adrenaline opdrachten... nee, geen wonder, als mol doe je het dan graag een tempo lager!!!