Ja precies, die link maak ik ook.
Viel wel mee toch? Denk dat er weinig meer aanwezig waren hier door de spoiler
Ook gelijk... we wisten het eigenlijk al. Ik had dus ook al mijn voorzorgsmaatregelen genomen. Maar wel bijzonder jammer, ik had wel weer eens in een vol ingestorte tunnel willen zitten... dat is echt lang geleden zeg. En nu verpest de edit het door een zoveelste stommiteit. Elk jaar is er wel zo'n mega-blunder.
Hoofdpunt dit seizoen voor mij is dat ze zo gelijk zijn, Stine en Simone. Het lijken wel tweelingzusjes. Aflevering na aflevering scoorden ze gelijke slechte saldi. Geld uit de pot. Verder werden ze beiden erg gewantrouwd, mochten geen penningmeester worden bijv., en kregen bij keuzes slechts spots zoals Stine een envelop NIETS en Simone 1 joker, de twee slechtste enveloppen.
Maar ook in kritieke momenten zaten ze gelijk. Bijv. in het park waren zij de enigen met een afwijkend antwoord. En op de flat met de lijn waren zij de laatsten om te besluiten wel of niet te gaan... de beslissingsspot voor de mol. Een identieke tweeling, verdikkeme elke week weer waren het die twee tot aan kapot mobiel telefoonverkeer aan toe waarbij het altijd weer hun twee waren waar het aan lag... eeneiig gingen ze de hele serie door het leven.
Maar buiten dat zonderden ze zich ook af van de groep. Je zag geen hechte bondjes. Dat gaat de mol niet aan want die wil niet op het geweten hebben doelbewust een bepaalde kandidaat uit het spel te werken. Bella is dan al slachtoffer genoeg geweest... je kunt niet om een slapie heen in de beginfase wat wel automatisch MOET uitgroeien in zielenroerselen. En dan zagen we pas nu dat Stine weldegelijk nader gekomen was tot Olcay. Dat was wel een mooie edit; omdat je nooit meer slaapkamergesprekken zag (zoals bijv. bij Jan veel) leek het mij dat het een bekoeld bondje was maar Olcay zat er weldegelijk volkomen in, en dus terecht.
Voor mij was de Schaakhint iets prachtigs maar die is dus helaas niet aan Stine te koppelen. Ook won Stine steeds het Follow the money klassement en deed ze de meest mooie molse dingen zoals de woorden niet doorstrepen door met een van verf lege bezem te schuiven, en uiteindelijk als mol ook de zin net even verkeerd te zeggen, zoals ze alles NET even verkeerd deed, ook dat geldbedrag nu dat ze +350 maakt maar +380 was... ZO mols, want dan is het dus VOLKOMEN fout. En dan opgesloten blijven in de kamer en bij eruit dan alle kamers openen waar NIETS inligt... en zo ging het steeds bij haar. Een kleinigheidje deed ze fout maar dat verklooide dan de totale opdracht.
Maar ja, je kan het molduel wel winnen maar heel vaak bleek al dat de eennaonderste dan de mol is (eerlijk gezegd kan ik mij nog steeds niet voorstellen dat die gemolliciteerd heeft maar dus schuilt er een heftige actrice in haar). Het enige wat mij dwars zat was dat er ogenschijnlijk steeds mensen uitgingen die op Stine zaten. Bella redde de boel nog wat bij Boulevard door te zeggen dat het maar 5 van de 20 waren en Loes deed ook tweeledig. Maar goed, duidelijk is volgens dezelfde redenering dat Ruben dan sowieso al helemaal de mol niet kan zijn en voor mij ligt het overduidelijk dat het Jan en Olcay ook niet zijn. Dat zou pas wel een stunt zijn... hopen dat er daar dan geen spoiler over komt