Ik heb bij Simone heel de tijd het gevoel dat ze alles speelt en dat ze voorkennis heeft. Zoals die M18.
Simone:Ja, ze voice-overt het fragment in aflevering 1, maar ze lijkt de ontdekking van M18 bijna te time'n ofzo.
Maar misschien is dat een vroege tunnel die praat
Net als dat gevoelsmatig (waar ik liefst niet op vertrouw met molspeuren) haar ondervraging aan de ontbijttafel deze aflevering.. raar vond. Als in: het deed me direct denken aan hoe ik weleens actief anderen ondervraag bij een potje Weerwolven, wanneer ik een weerwolf ben
Maar wederom, misschien zie ik het gewoon niet neutraal
Olcay: Had ik vorige week al voorzichtig streepje door, door het veelvuldig aansporen om op de hints te letten die slechts naar geld en jokers leiden. Zie m'n eerdere post. En het extreem obvious een tweede briefje vergeten gevolgd door de grijns.. Denk dat ze vrijwel zeker een kandidaat is, die nu even wilde nepmollen.
Jan: Had ik ook al voorzichtig streepje door, aangezien hij de bar-locatie zag toen J-M al verder liep (zie eveneens mn eerdere post). Vond hem nu ook opbouwend bij de graafopdracht, zowel met een helder plan bedenken als iedereen positief laten denken. Met het plan was hij duidelijk op de voorgrond, en ik denk dat het een solide plan was. Zou heel verbaasd zijn als hij niet een kandidaat is.
De andere 5 vind ik lastiger:
- Emilio, ik vergeet steeds dat hij er in zit. Maar misschien. Vond het heel eigenaardig wanneer Ron net in de logé blijkt te zitten, kijk even minuut 36. Emilio en Stine zitten bij elkaar, en Stine zit op het puntje van haar stoel, Emilio hoeft maar rechtop te gaan zitten, en Stine is weg naar Ron. Maar Emilio kijkt weg, sluit zich af, geeft niets. En dan komt de voice-over van Emilio, dat
hij veel te sociaal voor de opdracht is en het niet over z'n hart kan verkrijgen. Hij heeft het niet eens overwogen. Maar verder ging er volgens Emilio niemand, en dus had het geen zin.
- Ruben gaat op enig moment vrij duidelijk tegen het plan van Jan in. Dat lijkt me heel riskant als mol, want je zet jezelf volop centraal in de spotlights - terwijl het weinig lijkt op te leveren. Zelfs als ze het hadden opgevolgd. Dus dat leek me vrij kandidaats, om bij te sturen en verder het plan te optimaliseren. Bijzonder opvallend ook dat hij meteen naar Ron wil gaan, vind ik wederom echt kandidaats. De mol weet toch wel dat ze compleet fout zitten, en niets verdienen - dus mooi moment om je als kandidaat voor te doen, en te doen alsof je het geld belangrijker vind.
- Bella heb ik nog weinig invloedrijks zien doen. Qua gevoel komt ze kandidaats over (lekker los ook met zo'n graafmachine), maar dat is heel weinig om op af te gaan.
- Loes, vind ik wel heel open, naturel en kandidaats overkomen. Maar ook hier, heb ik weinig weinig voor/tegen bij.
- Stine, vind ik moeilijk te plaatsen. Echt geen idee.
Sidenote, ik vond het zo zielig voor Ron
Conclusie: Verdenk Simone, Stine en Emilio. De anderen eigenlijk niet zo veel meer.