Als Mol zou ik graag in een eigen auto zitten, zodat je vrijspel hebt om te doen en vooral te laten wat je maar wilt. Ruben en Simone, dus. Waarbij Simone een mooi bedrag over de finish heeft gereden (wat dus onnodig zou zijn als Mol). Ruben heeft zichzelf klem gereden, wat naar mijn mening verdacht is...
Mja, maar zou je echt zoveel moeite doen om 50 euro uit de pot te houden? Dat klinkt immens inefficiënt.
Meer kandidaat dan Ruben kan je toch niet zijn in deze eerste opdracht?
1. Je kiest voor auto met 50 euro (helemaal geen invloed)
2. Je gaat eigenhandig 2 rode auto's een hele tijd bezig houden zodat de rest rustig kan manoeuvreren doorheen het parcours
Dat zat ik ook nog vooraf te bedenken. Zou idd de cheape auto's aan het begin sturen (met de opdracht een lekker eind weg te gaan), zodat die een beetje de rode autootjes bezig houden, en dan de kans dat de dure auto's wel binnen komen maximaliseren.
Jan! De auto duwen! Ja, dat is waar, dat vond ik in de aflevering ook al zo assertief en kandidaats.
Then again, ik had hem al definitief als kandidaat opgeschreven, maar tóch fijn
Simone: Vertelt onderdelen van de podcast verkeerd, maar geeft wel het goede antwoord op de vraag (Turkije), dus ze maakt zichzelf zo onnodig verdacht
Oh echt? Dat moet ik dan nog even nazoeken.
Want dingen, liefst aantoonbaar, fout doen - maar tegelijkertijd komt het geld wel binnen, dat schaar ik onder de meest kandidaatse dingen mogelijk.
Immers, je verliest geloofwaardigheid, maar hebt tegelijkertijd wel een positieve invloed op de pot.
Dat alleen al is bij mij doorgaans genoeg voor een potloodstreepje.
edit: Met de grenzen met Turkije en Armenië? Vind 'm niet zo duidelijk moet ik zeggen.
Stine: Wordt door haar medekandidaten enorm verdacht en dat vindt ik altijd een teken aan de wand (zie penningmeesterschap), lijkt goede antwoorden die niet over ‘haar deel’ van de podcast gaan niet door te geven, wil meteen aan de zijkant van de tafel staan (minder pottenkijkers), ‘liegt de waarheid
‘ over haar bakjes en geeft zo sturing zonder verdacht over te komen (een mentaal spelletje want niemand gelooft dat ze echt de waarheid spreekt, dus ze kan na afloop zeggen ‘zei het toch, geloof me dan ook’)
Interessante punten
Zat Stine eigenlijk net weg te strepen omdat ik te weinig zag dat ze fout zou hebben gedaan (soort afstrepen uit armoede dus
)
edit: Zit nog eens de auto opdracht te kijken. Rond 14m15, vind ik Emilio wel uitstekend proberen om rustig te blijven, zodat Loes niet extra in paniek schiet.
Ze zien verderop in de straat een rode auto, die naar ze toe komt. Loes meteen in modus
"****". En Emilio met heeeel kalme stem "Ah, een rode auto.. Okay rustig - we gaan gewoon terug die weg in die we vandaan kwamen.." Loes nog steeds enigszins paniekend 'ja en dan moet ik zo, of...' Emilio immer rustig "Ja, en dan rechtdoor."
Kalme stem, behoudt overzicht, geeft duidelijke instructies - als een rij-instructeur terwijl je afslaat voor het stoplicht.
Het is maar een klein momentje, maar.. ik vind het wel echt kandidaats overkomen. Waarom zou je als mol die potentieële chaos totaal des-escaleren..