Nouuuuu lekker is dat. Weer helemaal happy zijn tijdens de uitzending dat ik een kandidaat waar ik over twijfelde kon afstrepen.. waarna die af viel
Overigens zeggen bij de eerste opdracht de 4 zoekers al meteen tunnel & we zijn dus op zoek naar een tunnel. Dus die informatie was niet bepaald onbekend.
Emilio: zo kanidaats.. 'kan je dat even normaal zeggen - een man met een schild, en een man met een zwaard'. En dat zij weliswaar alle tijd hadden, maar de zoekende-4 niet.. Vooraf had ik redelijk wat app-punten op hem, maar halverwege de aflevering alles weggesluist
Loes: Twijfelft bij de ondergrondse opdracht meteen over groepssamenstelling; lijkt me eerder een tactische keuze dan dat ze daar als mol zou willen zitten. Zo snel ging het ditmaal niet. Wanneer Stine nog bezig is met de eerste route-instructie (eerste straat naar rechts), interrupteert Loes meteen, dat ze éérst naar rechts en dan de eerste rechts moeten nemen. Terwijl, als mol, als anderen fouten maken: lekker laten doen. Dan moet je ze niet afleiden, en al helemaal niet verbeteren. Net als Shotra verbeteren naar Shota (hoewel dat vast niet uitmaakt of iets wordt gered, maar wederom, waarom zou je het doen als mol). En wanneer de groep gaat rondlopen op zoek naar de sterren, 15m, zegt zij juist dat ze niet moeten gaan rondlopen. Dat rondlopen lijkt juist de grote fout te zijn geweest. Geeft tevens van Emilio naar Stine door dat de tegels zwart met wit zijn (hetgeen de andere hollywoodtegels uitsluit). Bij een lange omschrijving met ingewikkelde straatnaam, verzint ze ook uit zichzelf om de aanwijzing in stukjes te knippen. En verbetert overigens wederom Stines uitspraak.
Stine: "Jan heeft de telefoon.. dat is goed" - denk dat dit totaal niet mols is. Reden: je wint er wat, 10 seconden mee? Terwijl het wel iedereen (op Emilio na evt) op valt. Dus het zou mensen op je spoor kunnen zetten, terwijl je er niets mee wint. Onlogisch als mol. Aan de andere kant, wel weer intrigerend dat bij haar telefoonproblemen zijn (12m20). Stine herhaalt daarentegen wel dat de 4 lopers juist niet moeten gaan rondlopen omdat de aanwijzingen heel precies zijn. Het zijn Emilio's woorden (die ik toen compleet afstreepte), maar die herhaalt ze letterlijk. Net als dat de hollywoodsterren grote zwarte tegels met witte sterren zijn - niet samenvattend en even de kleur vergeten zodat de andere hollywoodtegels ook de definitie passen. Herhaald vervolgens ook dat het zwarte tegels met witte sterren zijn, zodat ze dat niet vergeten. Lijkt me buitengewoon vreemd als je een mol zou zijn, en zou weten dat er andersgekleurde sterren ook nog liggen.
Simone: Is het eens met Jan dat, bij opdracht 1, wat hij denkt waar ze naar links moeten wel een tunnel is. Dat zou onnodig zijn als mol, als het de goede locatie is - maar dat is me niet duidelijk. Denkt daarentegen wel dat het gekke oude wijzende vrouwtje wel een aanwijzing is (is gewoon een gek oud vrouwtje / ja nou lijkt me niet.). En bij het Roestraveli-theater weet de anderen te overtuigen dat het het theater is waar ze eerder waren, dat ze daar die sterren heeft gezien, en om compleet van de route af te wijken, hoewel de aanwijzingen tamelijk specifiek waren. Claimt tevens dat ze goed zitten qua straat, na het bij politie agenten te vragen, hoewel ze daar waarschijnlijk allang fout zitten. Daarna heeft ze ook allemaal intrigerende ideeën om steeds verder te zoeken die kant noch wal raken. Claimt tevens dat ze geen idee hadden dat het drietal onder de grond zaten 'dat zegt ze nu pas', terwijl het viertal vooraf al wist dat ze naar een tunnel moesten zoeken.
Olcay: Uitermate energiek in compleet de verkeerde kant oplopen bij opdracht 1. Maarrrr terwijl de andere 3 al bijna verder zijn gelopen, spot zij ineens het reliëf van een man met een schild en een man met een zwaard, en roept ze terug. Feitelijk net als Jan in aflevering 1.
Jan: Maakt weer eindeloos goede opmerkingen in opdracht 1. Is gewoon niet de mol. Zoals eerder al geconcludeerd.
Ruben:.. is me eigenlijk niets aan opgevallen?..
Had niet het idee dat we echt iets aan opdracht 2 en 3 hadden. Behalve inderdaad vrij kandidaats van Jan en Loes.
Maar de korte samenvatting, is dat ik redelijk stevig op Simone zit. Met nog een theoretische kans van Stine. De rest zou me bijzonder verbazen. Maargoed, stranger things have happened.