Ik vond Simone in deze aflevering weer iets heel erg onmols doen door in de tweede opdracht met een joker op zak als eerste af te gaan. Als mol, met voorkennis, ga je toch (onder het mom van een kandidaat die een joker wil verdienen) in ieder geval proberen de mensen met geld voor te blijven? Ik heb er moeite mee om haar als verdachte te blijven zien. Het vinden van de 50 euro in het circus is dan wel weer een mooie actie om vertrouwen te winnen.
Stine is wel verdacht bezig door met een envelop met niets als tweede te eindigen. Maar zelfs met voorkennis lukt het haar dan niet om Loes voor te blijven. En zoals al eerder gezegd lijkt zij het spel afwachtend te spelen, vooral te kijken naar wat anderen doen en zelf weinig initiatief te nemen. Dus ook daar ben ik nog niet van overtuigd.
Olcay laat weer eens een groot bedrag liggen. Verdacht. Wat dan weer tegen haar spreekt, is het gemak waarmee ze het penningmeesterschap aan Ruben overlaat, wetende dat dat in de volgende opdracht van belang gaat zijn. Ook haar opmerking dat ze een schaduwboekhouding bij gaat houden lijkt superkandidaats. In het theater lijken zij en Jan vooral bezig te zijn met het bouwen van het kaartenhuis. Kan je als mols zien omdat 'het toch niet gaat lukken', maar in hun geval vind ik het getuigen van fanatisme.
Ruben... Ik heb echt een paar goede argumenten tegen Ruben nodig, want behalve het verdiende geld in aflevering 1 heb ik hem eigenlijk nog weinig goeds zien doen. Zijn move om het penningmeesterschap op dit moment te verwerven vind ik opmerkelijk. Evenals het feit dat hij vervolgens de meest fanatieke van het stel (Jan) met twee jokers op pad stuurt. Hij lijkt wel veel geld te verdienen, maar de vraag is hoeveel daarvan individueel is.
Voorlopig neig ik naar Stine of Ruben, met nu dan toch een lichte voorkeur voor die laatste.
Jan uiteraard kandidaat.