Yup, redelijk eens met Starlight.
Hoewel qua Simone/Stine de autorace-opdracht wel raar is. Als in, ik tunnel stevig op Simone, maar meteen afgaan is inderdaad vreemd als je voorkennis hebt. Terwijl Stine inderdaad ineens erg doortastend en goed bezig is - maar wellicht is dat gewoon omdat het feitelijk een individuele opdracht is, zodat je de anderen niet kunt observeren.
Maar aan de andere kant, dat is 1 opdracht. En ja, verder deze aflevering:
Het viel mij op dat toen Loes het geld uit de ballonnen vond, Simone er meteen heel hard mee ging zwaaien, alsof ze de vondst probeerde te claimen. Misschien dat ik inmiddels te veel in een tunnel zit, maar dat kwam op mij toch wel mols over.
Hetzelfde dacht ik toen Simone wapperend met de enveloppe naar beneden liep, die ze bij een stoel in het publiek had gevonden. Ze liep daar toen samen met Loes, het is niet in beeld gebracht wie die enveloppe daadwerkelijk als eerste zag.
Precies. Zeker kandidaten die niet hebben opgelet wie het geld aanvankelijk vond, linken dat vermoedelijk aan haar.
En de 50 euro van de stoel, geeft vast enorm veel goodwill, gezien hoe weinig succes de andere kandidaten hadden met het vinden, dus blijkbaar was het toch heel moeilijk om te vinden. Maar het is 50 euro!
Doe zoiets 10x, en je lijkt super actief en kandidaats. Haal er daarna keertje met een stommiteitje 1000 uit, en dat wordt vast vergeven, terwijl je totaal op -500 staat
Dus ik zit nog stevig op Simone
Ruben... Ik heb echt een paar goede argumenten tegen Ruben nodig, want behalve het verdiende geld in aflevering 1 heb ik hem eigenlijk nog weinig goeds zien doen. Zijn move om het penningmeesterschap op dit moment te verwerven vind ik opmerkelijk. Evenals het feit dat hij vervolgens de meest fanatieke van het stel (Jan) met twee jokers op pad stuurt. Hij lijkt wel veel geld te verdienen, maar de vraag is hoeveel daarvan individueel is.
Voorlopig neig ik naar Stine of Ruben, met nu dan toch een lichte voorkeur voor die laatste.
Geloof dat we in dit topic wel meerdere goede argumenten tegen hem hebben gevonden.
Eens dat niet roetsjen van gebouw naar gebouw, terwijl het geld al binnen was, totaal onnodig is als mol. Maak je jezelf onnodig door verdacht - maargoed, advocaat van de duivel, ook als mol kan het gebeuren dat je iets gewoon echt niet durft.
Maar zou het bijvoorbeeld heel eigenaardig vinden met de pacman-autootjes opdracht, dat hij vrijwillig alleen in een autootje van 50 euro stapt, en hem niet binnen rijdt. Dat is het omgekeerde van Simone's circusstoeltje: je verkrijgt een hoop verdenkingen, en voor wat, 50 euro? Pfffff.
En hij wil automatisch Ron terughalen in aflevering 2 - terwijl je je dan perfect kandidaats voor kunt doen door voor het geld te willen gaan (wetende dat de opdracht toch is mislukt)