Zelfs in dit topic kwamen we een hele andere mol uit dan de drie finalisten. Zou de mol dan misschien veel achter de rug van de kandidaten om gemold hebben?
Dat suggereert Art wel in zijn beginpraatje. (ik moet nog gaan herkijken om te zien wat hij precies zegt) Mede daarom lijkt me Ruben niet heel logisch. Als zoveel mensen je door hebben, krijg je daar toch niet zoveel ruimte voor? Hoewel hij toch penningmeester wordt en bij de sleuteloverdracht zo wel wat sneaky's zou kunnen doen.
Over Rubens goede suggestie over 2 en 6. Ik denk dat ze daar toch wel achter zouden zijn gekomen. Volgens mij hadden Olcay en Jan 2 en 6 zelfs in eerste instantie al gekoppeld aan elkaar. Dan is het dus onmols. Met de eer gaan strijken over iets dat toch wel goed zou gaan.
Wat er met 5 gebeurd vind ik dan weer wel onmols. Maar je zou ook (net als toen met Margriet) kunnen redeneren dat als Ruben heel erg voor is de kandidaten het tegenovergestelde gaan doen omdat ze de mol niet vertrouwen. Helaas voor Ruben gebeurd dit dan niet. (niet zo heel sterk naar mijn idee)
Jan en Olcay vind ik in deze opdracht het meest mols. Omdat Jan dus iets anders zegt dan eerst zijn conclusie was met Olcay.
(zie ook mijn opmerking in het opdrachttopic)
Ik begin Jan steeds meer te verdenken. Al voor Simone er uit was, begon Jan bij mij op te komen. Het is het meest logische dat in zijn coupe de twee rode pakjes zijn verdwenen, hij bouwt zijn coupe zo dat het niet te controleren is, de verhuisopdracht, etc.
Bovendien heeft hij met z'n fanatisme zoveel vertrouwen gekweekt dat hij nu fanatiek de verkeerde kant op kan lopen zonder dat het verdacht is bij de andere kandidaten. Zelfs Olcay kan overtuigen om te gaan (nep)mollen zonder dat het verdacht is bij Olcay. Hoe gaaf zou het zijn als een mol dat zou kunnen? (okay het gaat bij widm niet om wat het leukst zou zijn...)
Bovendien als we bijvoorbeeld kijken naar plekken waar veel geld is verdiend, bijvoorbeeld de rode draad (waar toch veel geld verdiend is). Hoe Jan zich de rest van het seizoen ook had gedragen hij was er nooit onderuit gekomen om niet naar de overkant te gaan. Dat was gewoon echt te verdacht geweest en past totaal niet in zijn karakter. En dat karakter kennnen mensen al van voor WIDM.
Bovendien heeft Jan nu het minste geld verdiend in mijn overzicht. Okay. Het scheelt niet veel met de rest, maar toch.