Ik zit nu de geweldige Maps te bekijken van het 18e seizoen! Echt top speurwerk!
AFLEVERING 1
Het eerste wat mij opvalt is dat 4 van de 5 duo's tijdens aflevering 1 in een hotel zitten die begint met: "Holiday Inn" en eindigt met de naam van de stad. De enige afwijking is het hotel van Simone en Bella.. Die heet: "DoubleTree by Hilton Hotel Yerevan" Daarnaast zie ik "double" circus op de map staan bij het hotel. 1 voor het circus zelf en 1 voor het busstation "Circus". Verwijzing naar de opdracht in aflevering 5, "geldcircus"? Bovendien kwam het woord "circus" in de Tweet van de Mol voor aflevering 5 tevoorschijn..
Een paar straten verder van het hotel van Jan en Jean-Marc is er een restaurant genaamd "Georgisch" (in het Nederlands vertaald). En vervolgens is Georgië de (hoofd)locatie van WIDM 2018.
De locatie waar Ruben en Olcay jokers konden vinden heet: "The Beatles" , aanwijzing naar Ruben als Mol? , hij is ook muzikant. De plek waar Simone en Bella jokers konden vinden heet: "Singing Fountains" , Bella is ook een muzikant, toeval? Het kan eventueel ook een aanwijzing zijn naar Ruben.