Ik hou ervan!
Leuke inleidende column.
Dank jullie wel!
Om maar eens iets over de bekendheid van de kandidaten te zeggen. Normaal ben ik het niet helemaal eens met de kritiek, maar dit seizoen herft toch enigszins een dieptepunt bereikt.
Hoewel Ron en Emilio nog wel aardig bekend zijn, hebben ze beide broers die toch net wat bekender zijn. Het dieptepuntpunt van dit jaar is inderdaad Bella. Niet zozeer vanwege Wikipedia, best wel bekende mensen missen soms zo'n pagina. Maar ik heb een beetje het gevoel alsof men eerst Spike had gevraagd. Die wilde echter niet meedoen, maar heeft voorgesteld of zijn vriendin dan wel mocht medoen. Is ze dan wel bekend genoeg? Ach.. ze is de dochter van Barry Hay.
Het is voor Bella te hopen dat ze de eerste ronde doorkomt, maar anders vrees ik dat ze bekend blijft als 'de dochter van..'.
Btw, misschien is dit ook wel iets meer waard dan Wikipedia.
Ik ben het hier echt mee oneens. Ik vind het juist leuk dat WIDM niet heel bekende Nederlanders neemt. Die mensen krijgen dan vaak een populariteitsboost en je leert zelf ook nieuwe mensen kennen. Als je alleen maar mensen als Gordon en Chantal Janzen in je seizoen hebt verliest het een belangrijk deel van WIDM voor mij.
Ik weet het niet hoor, maar een Wikipedia-pagina hebben is nou niet zozeer de graadmeter of je een bekende nedelander bent of niet.
Ben het heel erg eens met je B&W!
De charme van WIDM is het leren kennen van nieuwe mensen, het kijken naar de groepssamenstelling en het genieten van de nieuwe samenwerkingen die eruit komen. (Naast het feit dat het hele programma een charme op zichzelf is, natuurlijk
)
Wat ik wilde meegegeven in wat ik schreef, had dan ook niets te maken met dat er alleen maar superduper BN'ers mee zouden moeten doen (of iets in die richting)! Sorry als dat zo overgekomen is, want ik wilde het juist luchtig houden en laten zien dat het (juist!) helemaal niet erg is als we mensen niet kennen.
En of ze dan via Spike of Willem-Alexander is gevraagd of getipt, maakt mij dan weinig uit. Ik ken Barry Hay namelijk óók niet.
Het feit is dat ze niet zo bekend is onder een groot publiek, maar feit is des te groter dat ze een moeilijk in te schatten speler zal zijn; waarvan het feit is dat het extra leuk is om haar erin te hebben.
Ik had toch even het gevoel dat ik daarop moest reageren, want als er iemand is die het leuk vind dat er mensen meedoen die ik niet ken; ben ik het wel!