Wat ik lastig vind hieraan is dat er teveel dingen in de lijst zowel mols als onmols zijn of beide niet. Bijvoorbeeld de laatste opdracht met de schermen: Zodra de groep heeft besloten dat ze niet voor het geld gaan, kan de mol goede of foute antwoorden geven (maakt niet uit), want geld gaat er toch niet worden verdiend.
Als je deze theorie zou optimaliseren zou je eigenlijk zulke opdrachten niet mee moeten nemen in de Molpunten. De theorie zou wat mij betreft veel beter werken als deze dingen weg zouden worden gelaten of dat er een optie bij staat "...is zowel (niet) mols als onmols".
Men neigt namelijk toch vaak bij elke punt een optie te willen selecteren, omdat je onbewust wordt geforceerd een keuze te maken of het mols of onmols is.
Je ziet namelijk ook dat altijd "...is mols" of "...is onmols" een duidelijke voorkeur blijkt te hebben ten opzichte van de andere.
Misschien iets voor volgend jaar, zodat de Mol komende jaren wat sneller naar boven komt drijven.
Ik heb namelijk teruggezocht en het is niet elk jaar zo dat de Mol al zo snel door Molpunten boven komt drijven en bij de vlaamse serie helemaal niet. Ik denk echt dat het komt doordat er bij sommige punten een keuze wordt afgedwongen waar geen keuze gemaakt kan worden.
Hopelijk heb je er iets aan!