Even over het algemeen, ik heb wel het idee dat sommige kandidaten heel erg bevoordeeld waren met waar de enveloppe/de jokers/de kluis was. Bijvoorbeeld:
Gemakkelijk te bereiken:
Bella en Simone - de kluis. Die stond onderaan de berg. Hadden ze ook bovenaan kunnen zetten.
Emilio en Stine - de jokers. Was slechts verstopt aan de andere kant van een pilaar. Ga je redelijk makkelijk zoeken.
Olcay en Ruben - het geld. Was op een super opzichtige plek neergezet. Echter ik zou er niet komen door mijn vogelangst
maar wel gemakkelijk te vinden.
Olcay en Ruben - de kluis. We hebben niet echt kunnen zien hoe lang zij hiernaar hebben gezocht maar lijkt heel opzichtig er neer gezet aangezien Olcay gelijk zegt "kijk daar!"
Enigszins gemakkelijk te bereiken/lastig in te schatten:
Loes en Ron - het geld. Was gemakkelijk te zien alleen er stonden veel toeristen voor.
Emilio en Stine - de kluis. Ze doen er een behoorlijke poos over maar misschien is dit wel zo ge-edit. In ieder geval lijken de kluis en de omgeving een beetje dezelfde kleur te hebben.
Moeilijk te vinden:
Emilio en Stine - het geld. De meest frappante van het stel. Op een 26 km lange boulevard één geldenveloppe vinden? Zo goed als onmogelijk.
Jan en Jean-Marc - de kluis. Bovenop het klooster de kluis neerzetten is een lastige plek. Als ik het goed begreep stonden Jan en Jean-Marc wel op tijd onderaan het klooster dus hadden ze het dan heel misschien wel op tijd gehad?
Bella en Simone - de jokers. Op een relatief onzichtbare plek gezet, om een reuze fontein dus was heel moeilijk te vinden.
Dus in mijn ogen hebben Ruben en Olcay echt voordeel gehad met hun locaties. Maar bijv. Emilio en Stine hadden op de 26 km lange boulevard echt onbegonnen werk in de handen.