@ Black_and_White
Klopt wat je zegt, maar uiteindelijk zagen we het rode scherm gewoon en in het dagboek van de afvaller op de officiele site staat ook dat hij een rood scherm kreeg.
Ik zit me even te bedenken hoe het ook alweer zat met vorige deelnemers waarmee iets aan de hand was met hun rode scherm.
-Gijs kreeg rood in aflevering 2, mocht terugkomen (maar had volgens mij te maken met het vertrek van Roeland die ziek werd)
-Richard kreeg rood in aflevering 3 maar mocht terugkomen, reden is me nog steeds niet duidelijk. Aangezien er 1 regel is bij Wie is de Mol en dat is: rood = rood dus geen mol meer mogelijk. Stel Richard had de finale destijds gehaald was me compleet onduidelijk geworden hoe dit in zijn werk was gegaan.
-Bij Paul het jaar erop was het duidelijker. Niemand zag zijn scherm. Dus was er nog steeds mogelijkheid dat hij uiteindelijk de Mol zou zijn, iets wat Renate en Eva zelfs in de finale nog dachten.
-Dan Annieks rode scherm in aflevering 2, maar zij had de vrijstelling dus ook dit kon nog geinterpreteerd worden als: mol had vrijstelling.
-Barbara's scherm is ook nooit getoond in aflevering 3, dus ook dit was niet zeker.
-Tim Haars in 2013 zag een rood scherm, maar zowel de kijker als de deelnemers zagen dit scherm niet. In de promo van de week erna zag je wel dat hij moest terugkomen.
-Daphne zag in aflevering 1 wel een rood scherm, maar een rood scherm gebaseerd op 10 vragen, dus kon zich nog revancheren, wat ze uiteindelijk ook deed. Kon dus nog makkelijk de mol zijn.
Vergeet ik iemand?
Conclusie: Rood is rood, en eigenlijk op Richard na bleek rood ook altijd rood. Ofwel werd het scherm nooit getoond of wel was er een andere verklaring maar op Richard na is rood dus altijd rood en dus denk dat Ron echt weg is.