Wat een geweldige start van seizoen 18
Eindelijk wat meer van de kandidaten gezien maar veel valt er nog niet te zeggen.
We hebben nog maar één opdracht gehad en de ervaring leert dat in de eerste aflevering meestal kandidaten verdacht worden neergezet en dat we nog maar weinig van de mol zien. ( Ajouad, Chris, Rik in seizoen 16, Liesbeth die eindeloos langs het strand liep in seizoen 12, Tygo en Freek etc) Het zijn dan vaak kandidaten die ver komen.
Deze aflevering werden vooral Stine, Emilio, Simone verdacht neergezet. Stine lijkt te nepmollen en wil volgens mij geen informatie delen omdat ze haar medekandidaten als concurrenten ziet. Waarom zou je je als mol zo opvallend gedragen in aflevering 1? Emilio wil het spel spelen, hij vertrouwde Stine helemaal niet had ik het idee.
Jan was vooral erg kandidaats fanatiek, hij baalde enorm toen hij de test moest maken en was echt bang toen Jean Marc al een groen scherm had gezien. Ruben en Loes vond ik ook kandidaats.
Olcay, Bella en Jean Marc nog moeilijk te lezen.
Simone zou de mol kunnen zijn alhoewel ik het gevoel heb dat haar acties expres in de montage zijn gekomen.
Jean Marc is vreemd, hij heeft geen smart Phone en weet niet hoe dat werkt maar belt er later in de aflevering wel steeds mee.
Ik lees hier veel dat men denkt dat de mol de kluis wil vinden maar dat moet dan ook nog maar lukken. Ook de mol is afhankelijk van de kandidaat waarmee hij in een duo zit, informatie die hij van de anderen krijgt en van de omstandigheden. Uit het dagboek valt duidelijk op te maken dat hij nog niet wil opvallen. Er zullen best veel scenario's uitgedacht zijn. ( De mol vindt de kluis niet, alle duo's vinden de kluis)