Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers  (gelezen 59274 keer)

Offline Meezter

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #100 Gepost op: 7-01-2018, 19:22:11 »
Ik wachtte gisteren nog op een download in HD omdat ik het vluchtnummer van Bella en Simone niet scherp krijg, maar ik zie helaas nog geen download topic. :\'(
Dus mijn antwoord: Dat weet ik niet.

Dit bleek BV2406 te zijn na het zien van HD beelden.

Iemand dit gezien? Kunnen we hier iets mee? Was wel erg prominent in  beeld naar mijn mening

Ik zie ''police party'', denk niet dat het echt iets was.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #101 Gepost op: 7-01-2018, 19:46:04 »
Het bellen naar Art was voor ieder team toch individueel? 1e keer = €0, 2e = €500, 3e = €1000?

Toen Simone belde voor de eerste keer zei Art dat het volgende gesprek 500 euro zou kosten. Toen Emilio belde zei Art dat het volgende gesprek 1000 euro koste en ze waren dus meteen 500 kwijt.
Ik denk niet het eerste telefoontje al geld kostte, ten eerste omdat ze dat niet hadden kunnen weten, en ten tweede omdat ik vermoed dat alle teams wel even geprobeerd hebben om Art te bellen aan het begin. Is alleen niet heel interessant om uit te zenden.
...óf niet!

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 7-01-2018, 19:57:17 »
Het lastige is dat er maar een opdracht was. De actie: 'bel en ga naar de kluis om de test te ontlopen' is voor zowel kandidaten als Mol wenselijk. Ik zou, zeker in een eerste aflevering, ook mijn eigen toekomst in het spel veiligstellen. Het is bijna onmogelijk iemand weg te strepen of te onderstrepen.

1. 80% van de deelnemers vindt geen geld
2. 80% van de deelnemers heeft getelefoneerd of daarmee ingestemd

Wie wist als eerste dat de oplossing M18 was? Die zou je nog mogen verwijten dat het niet is doorgegeven aan de rest.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 7-01-2018, 19:58:14 »

Ja, dat zei iemand vanochtend al, maar nu hebben we het inderdaad veel duidelijker op beeld ook. ;)

Ik kan enkel nog bedenken dat 1202 en 2406 data kunnen voorstellen. 12 februari en 24 juni dus. Maar geen geboortedata van kandidaten uiteraard. ;)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #104 Gepost op: 7-01-2018, 20:04:15 »
Het lastige is dat er maar een opdracht was. De actie: 'bel en ga naar de kluis om de test te ontlopen' is voor zowel kandidaten als Mol wenselijk. Ik zou, zeker in een eerste aflevering, ook mijn eigen toekomst in het spel veiligstellen. Het is bijna onmogelijk iemand weg te strepen of te onderstrepen.

1. 80% van de deelnemers vindt geen geld
2. 80% van de deelnemers heeft getelefoneerd of daarmee ingestemd

Wie wist als eerste dat de oplossing M18 was? Die zou je nog mogen verwijten dat het niet is doorgegeven aan de rest.
Behalve dat ze allemaal in verschillende steden in verschillende landen zitten en ze niet konden weten dat het overal M 18 zou zijn. Hoewel de voicemails van Art een hint hadden kunnen zijn (dat het 1 telnr was en 1 voicemail voor iedereen). Daar hebben ze veel te weinig over gecommuniceerd.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 7-01-2018, 20:14:02 »
Dat is wel een dingetje, ja. Meestal gaat ditsoort dingen zonder Mol ook wel mis.

Offline mollie85

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 7-01-2018, 21:10:20 »
ik heb het nog niet terug kunnen kijken, maar klopt het dat Simone en Bella vragen aan de balie welke kant ze op moeten, dat de receptioniste aangeeft dat ze rechtsaf moeten en dat ze vervolgens bij het naar buiten stappen van het hotel linksaf gaan waarbij de ene de ander snel overhaalt? ::vergroot::

Offline Moltijd

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 7-01-2018, 21:18:48 »
ik heb het nog niet terug kunnen kijken, maar klopt het dat Simone en Bella vragen aan de balie welke kant ze op moeten, dat de receptioniste aangeeft dat ze rechtsaf moeten en dat ze vervolgens bij het naar buiten stappen van het hotel linksaf gaan waarbij de ene de ander snel overhaalt? ::vergroot::

Klopt ja. De receptioniste gaf aan dat ze rechtsaf moesten. Toen ze naar buiten liepen zei Simone; 'Links hé?!' waarop Bella zegt dat ze naar rechts moeten...

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 7-01-2018, 21:51:10 »
Yep, een echte Nico-actie (seizoen 2). Maakte voor mij Simone direct verdacht. Dat ze later WID M18 opspoorde en zo een telefoontje naar Art toe uitspaarde, pleit haar bijna vrij, maar ik las hier op pagina 4 ofzo alweer een argument waarom dat als mol wel slim is om te doen. Dus Simone is nog steeds mijn mol.  ::vergroot::

Offline biancaaaa

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 8-01-2018, 01:03:07 »
Goed gevonden. Kleine noot erbij: de tickets zijn sowieso van 5 aparte vluchten. Ze vliegen niet met elkaar naar Tblisi. Des te opvallender dat de tickets er allemaal hetzelfde uitzien.
op de tickets staat linksboven WIDM 2018 dus zo echt zijn die tickets niet.

Offline Sanne97

• Forumlid
  • molerige mollooten mollen meer
« Reactie #110 Gepost op: 8-01-2018, 11:39:50 »
Hierdoor is Stine ook verdacht want die zegt dat het een individueel nummer is. Als kandidaat zou ik aangegeven hebben dat het m18 is en dat Art bellen €1000 kost.

(Al vind ik Stine eerder over komen alsof ze zichzelf verdacht wil maken. )

Stine heeft sws bijzondere uitspraken... bij t voorstellen had ze het over met liegen dicht bij de waarheid blijven of zelfs de waarheid liegen. van dat laatste snap ik overigens niet helemaal wat ze ermee bedoeld, maar dit zou daar best een voorbeeld van kunnen zijn...

voor nu zet ik ook nog niemand op mn verdachten lijstje, maar ik ben wel van plan Stine en Jean-Marc in de gaten te houden.
ik vind namelijk dat hij zich bijzonder gedraagd...
"niets is wat het lijkt"

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #111 Gepost op: 8-01-2018, 12:05:58 »
In ieder geval zijn dit (mocht men het denken) geen echte vluchtnummers. Er is wel een vlucht BV2406, maar dat is van Blue Panorama van Rome naar Kos.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sanne97

• Forumlid
  • molerige mollooten mollen meer
« Reactie #112 Gepost op: 8-01-2018, 13:11:52 »
Behalve dat ze allemaal in verschillende steden in verschillende landen zitten en ze niet konden weten dat het overal M 18 zou zijn. Hoewel de voicemails van Art een hint hadden kunnen zijn (dat het 1 telnr was en 1 voicemail voor iedereen). Daar hebben ze veel te weinig over gecommuniceerd.

communicatie is het moeilijkste wat er is. ik hoor Ellie al roepen: "ETHERDISCIPLINE JONGENS ETHER-DISCIPLINE!!!"
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 8-01-2018, 14:09:43 »
In ieder geval zijn dit (mocht men het denken) geen echte vluchtnummers. Er is wel een vlucht BV2406, maar dat is van Blue Panorama van Rome naar Kos.

Dat is iets wat me sinds gisteren wel al bezig houdt. Zit er een hint in die vluchtnummers of hebben ze bij WIDM 5 chartervluchten geboekt om crew en deelnemers over te vliegen waardoor het vluchtnummer niet zo uitmaakt?

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 8-01-2018, 14:15:49 »
Dat is iets wat me sinds gisteren wel al bezig houdt. Zit er een hint in die vluchtnummers of hebben ze bij WIDM 5 chartervluchten geboekt om crew en deelnemers over te vliegen waardoor het vluchtnummer niet zo uitmaakt?
Ik heb een screenshot van de aankomsttijden/vluchtnummers op het vliegveld in Tblisi in het afleveringstopic gezet.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62006.msg2081842#msg2081842
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #115 Gepost op: 8-01-2018, 16:21:53 »
Ik vond het al scherp van 'm!

De Mol als held!
;)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #116 Gepost op: 8-01-2018, 17:26:43 »
Kan iemand hier nog iets mee? De hints van op de infokaarten van de kandidaten:

Dit waterorgel dient als de introductie naar de geschiedenis (Simone)
Het hele jaar door is het hier paartijd (Bella)
De belichaming van de jaren zestig is het gedenken in brons waard (Ruben)
Het op één na grootste houten bouwwerk ter wereld (Olcay)
Poort van het voornaamste der edele metalen (Jean-Marc)
In deze straat kun je geld echt laten rollen (Jan)
Kleur bekennen staat hier centraal (Ron)
Hier is al 241 jaar de revue gepaseerd (Loes)
Een klassieke locatie die je als muziek in de oren klinkt  (Stine/Emilio)
Op deze 26 kilometer flaneren de inwoners van de stad (Stine/Emilio)

Het beste wat ik er uit heb kunnen halen is dat het Stines kaart kan zijn waarop staat 'Een klassieke locatie die je als muziek in de oren klinkt', oftewel: EKLDJAMIDOK
Dat is een anagram voor: JA IK, DE MOL DK. Waarbij DK uiteraard staat voor Denemarken ::vergroot:: ???
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 17:33:36 door Pac »
...óf niet!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 8-01-2018, 17:31:39 »
Kan iemand hier nog iets mee? De hints van op de infokaarten van de kandidaten:

Dit waterorgel dient als de introductie naar de geschiedenis (Simone)
Het hele jaar door is het hier paartijd (Bella)
De belichaming van de jaren zestig is het gedenken in brons waard (Ruben)
Het op één na grootste houten bouwwerk ter wereld (Olcay)
Poort van het voornaamste der edele metalen (Jean-Marc)
In deze straat kun je geld echt laten rollen (Jan)
Kleur bekennen staat hier centraal (Ron)
Hier is al 241 jaar de revue gepaseerd (Loes)
Een klassieke locatie die je als muziek in de oren klinkt  (Stine/Emilio)
Op deze 26 kilometer flaneren de inwoners van de stad (Stine/Emilio)

Het beste wat ik er uit heb kunnen halen is dat het Stines kaart kan zijn waarop staat 'Een klassieke locatie die je als muziek in de oren klinkt' kan staan, oftewel: EKLDJAMIDOK
Dat is een anagram voor: JA IK, DE MOL DK. Waarbij DK uiteraard staat voor Denemarken ::vergroot:: ???

Dat laatste zou een mooi (doch misschien iets te ver gezochte) hint kunnen zijn. Verder valt het op dat de hint van Ron verwijst naar het Rode Plein. In een scenario waarin het rode scherm van Mol Ron opgezet spel zou zijn, is het een mooie hint. Al is het waarschijnlijk toeval en komt hij niet terug.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 8-01-2018, 18:20:47 »
Yep, een echte Nico-actie
Aan hem moest ik ook denken haha :-*. Ja Simone staat niet voor niks nog in mijn top-3.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 8-01-2018, 18:39:52 »
Op het biljet van 1000 euro staat: 'Wie is de Mol 2018. Georgië'. In theorie had een duo het geld kunnen vinden vóórdat kandidaten de hint met de vijf ijzeren stokjes en daarmee Arts locatie doorhadden, toch? (En ook vóórdat je weet dat medekandidaten in een ander land verblijven.) Dan sta je als kandidaat ook raar te kijken: hé, ik zit in het verkeerde land, haha. Je had dan wel 'Georgië' of 'Tbilisi' als wachtwoord voor het kistje kunnen proberen.