Team 1 - Armenië - Bella - Weimans
Team 2 - Azerbeidzjan - Emilio - Jensen
Team 3 - Kazachstan - Olcay - Hein
Team 4 - Oekraïne - Jean-Marc - Versteeg
Team 5 - Rusland - Loes - Boszhard
Waren dit de juiste nummers van de team zoals ze in de aflevering gebruikt werden? Ik ben nl. een beetje verward want zoals Loes het op een gegeven moment vertelt heeft team 1 de aanwijzingen voor team 2, 2 voor 3 enz. ... maar op een gegeven moment geven Jean-Marc en Jan de aanwijzingen door aan Emilio en Stine (en noemen hen heel expliciet team 2). Als Jan en Jean-Marc team 1 zijn en Bella en Simone team 4 lijkt het wel te kloppen.
Iets heel anders dat me opviel, wellicht dat het iemand lukt een screenshot te plaatsen, want dat lukt mij nu even niet. De tweede aanwijzing van Art is wat vaag, namelijk iets met dat de coördinaten afwijken van een gewone kaart. En de coördinaten van de landkaart lijken ook inderdaad scheef te lopen, wanneer Emilio deze in zijn handen heeft rond 28:26. Ik weet of het alleen maar zo lijkt omdat het beeld vertekent maar het lijkt erop dat de letters links niet gelijk zijn aan de letters rechts. Je kunt het bijvoorbeeld zien aan de vouw die net ten noorden van Georgië de kaart in tweeën deelt. Aan de linkerkant begint die bij D, en aan de rechter kant eindigt ie bij E. Wat meteen doet denken aan die D/E verwisseling op het schaakbord. Als je dan ook nog bedenkt dat Stine heeeeel erg haar best doet om Emilio van de noodzaak tot bellen te overtuigen en het vervolgens wegwijst als een waardeloze aanwijzing vind ik dat wel heel opvallend. Niet dat me direct duidelijk is wat het betekent dat die kaart scheef loopt, maar misschien hebben anderen daar ideeën over. Bovendien lopen de letters rechts door tot I en niet tot H.
Dat er iets is met coördinaten lijkt na dat kaartengedoe, het schaakboord en straks de woordzoeker wel erg waarschijnlijk.