Bij het terugkijken van alle afleveringen heb ik in aflevering 1 nog wat dingen ontdekt, die anderen mogelijk ook interessant vinden.
Het geeft geen informatie over wie de Mol zou zijn. Om meer details te kunnen zien op de foto's moet je er met je rechtermuisknop op klikken en dan 'in nieuw tabblad openen'.
1) Een beetje tijdskaderingWanneer Bella en Simone hun kamer in Jerevan binnen komen, zien we dat er op hun wekker 8:11 staat
Het is dan 7:11 in Kiev en Moskou, 8:11 in Bakoe en 10:11 in Almaty. Wie zoals ik dacht dat de kandidaten daar toen toch eventjes de tijd hadden om te bekomen, moet ik teleurstellen, want wanneer het mollogo verschijnt, is het nog steeds 8:11 in Jerevan
Het klokje staat ook niet stil, want van zodra Art zijn praatje gedaan heeft, is het 8:12 op de wekker bij Simone en Bella. Ik heb er alleen geen duidelijk shot van, maar wanneer je real time terug kijkt, zal je na 3 of 4 keren zien dat er inderdaad 8:12 staat.
Ik vond die tijdsaanduiding interessant omdat het aangeeft wanneer de opdracht start, want ik had 5 weken geleden al gezien dat Ruben en Jan ontdekken dat ze in verschillende steden zijn om 10:57 (Almaty tijd):
Dus minstens 2 groepen hebben pas na 45 minuten ontdekt dat ze in verschillende steden zaten. Op dat moment zat iedereen ook nog in zijn café. Dus dat geld en die jokers werden allemaal binnen het uurtje gevonden.
2) De uitzendingen op de tv's in de hotelkamers waren vooraf opgenomenDat was wat ik zelf al opperde nadat iemand anders beweerde dat het live was, maar ik heb er nu ook bewijs voor gevonden:
Je ziet bij Loes en Ron dat naast het tv kastje een laptop dezelfde beelden afspeelt. Het gaat hier dus werkelijk om voorgeprogrammeerde beelden.