Ik ben het er ook mee eens dat deze puzzel al in Nederland samen is gesteld, dus moet de oplossing ook gezocht worden omtrent een vraagstelling zoals reeds is voorgesteld. "streepte de mol de mol weg?" Dus goed opletten of Stiene, Olcay of Simone het woordje MOL gaat wegstrepen tijdens deze opdracht.
Deze 3 zijn mijn mollen, Olcay omdat ze zo overdreven opzichtig molt, Stiene
Stiene is nu vooral mijn mol, omdat daar verborgen hints naar verwijzen, het dagboek van de mol verwijst naar steeds naar haar. in de laatste aflevering viel mij dingen op zoals het wegklikken van Jan (was heel duidelijk Stiene die dat deed), De opmerking van Art, die zei dat iedereen de mol heeft kunnen zien. (Art stuurde hier bij Ruben zelfs op aan om zijn Nee te veranderen in Ja). Stiene heeft als enige Nee gezegd, en heeft daardoor de waarheid gelogen, en heeft de mol dan ook niet gezien, wat ook niet hoeft, omdat ze de mol is. (De mol hoefde alleen maar langs te lopen, als de 1e vraag met ja werd beantwoord).
En Simone omdat ze niet met de porto overweg kan gaan, en de deelnemers steeds naar de verkeerde plek toebrengt.