Auteur Topic: Woordzoeker !Opgelost!  (gelezen 53348 keer)

Offline Elf-11

• Forumlid
Re: Woordzoeker !Opgelost!
« Reactie #160 Gepost op: 1-02-2018, 08:09:40 »
In de promo voor zaterdag a.s. zie je Olcay over het woord Mol heenlopen (daarbij de letters van dat woord exact volgend) in de woordzoeker. Ze roept, als ik het goed gehoord heb, daarbij ook: 'Hier staat mol'. Moet het nog even terugluisteren. I.i.g. zie je haar het woord niet letterlijk doorstrepen.
Edit: teruggeluisterd. Ze roept: 'M  O  L".

Klopt, maar Olcey streept niet,, ze heeft geen verf bezem vast als ze daar loopt. ook is de zin een vraag, bij het maken van de woordzoeker kun je niet er op vooruitlopen dat je weet wie welk woord gaat strepen.
Ik denk dus een testvraag? Misschien wel eentje ala margriet waar de mol antwoord op zichzelf....

We zullen het zien

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 1-02-2018, 11:47:45 »
Dat had ik ook zo opgevat, ja. Mijn opmerking was slechts een weergave van wat ik zag en hoorde in de promo.
De vraag 'Streepte de mol de mol weg?' valt overigens met 'ja' én met 'nee' te beantwoorden...  ;) En iemand die de letters M O L roept, kan fijn op die manier als extra verdacht worden neergezet.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #162 Gepost op: 1-02-2018, 12:06:06 »
Er is ook een wezenlijk verschil tussen (effectief) wegstrepen van een woord, en eroverheen lopen.

In aflevering vier werd door Art gezegd dat de mol vlak langs allemaal was gepasseerd. Veel kijkers vertalen dit naar langs gelopen. Hetgeen dus niet door Art zo is gezegd.

Natuurlijk heeft de mol in het dagboek aangegeven, dat deze daadwerkelijk gelopen heeft. Maar het vlak langs iedereen passeren en het langs lopen zijn toch twee verschillende dingen.

Waarom ik een opdracht uit de vorige aflevering aanhaal, laat zich raden: ik heb zo het idee dat het ''wegstrepen'' en het ''over een weg te strepen woord heen lopen'' met elkaar verward gaat worden.

Offline rvanapeldoorn

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 3-02-2018, 12:44:44 »
Nu de puzzel zo goed als het kan is opgelost, ben ik nu benieuwd wie met de gevonden hints denkt, wie de mol is.
Ik heb voordat WIDM begon gedacht dat Stine de mol is, vanwege haar rare uitspraak dat ze niet goed kan liegen, en dat ze zelfs de waarheid gaat liegen. Dat is zo'n rare uitspraak, waar je gewoon flink over hebt moeten nadenken voordat je dit uitspreekt.

Echter...
Toen begon Olcay op alle manieren de verdenkingen op zich te nemen, op de markt, in 3e persoonsvorm spreken, van -ze kunnen nog niet eens een opdrachtje uitvoeren-
Dan tijdens een opdracht moeten plassen wanneer ze op de grootste graafmachine zit, dan in het auto'tje van 750 gaat zitten, in afl. 4 al wegloopt tijdens het beluisteren van de opdracht met Stine. Het in spanning zitten als Art zegt dat de mol langs alle kandidaten heeft gelopen. Het overdreven uitspreken van 'Natuuuurlijk wil ik weten wie de mol is". En zo zijn er nog wel een paar te noemen. Kortom alle verdenkingen gaan richting haar...
Maar ja, niets is wat het lijkt, en Stine heeft veel verborgen hints tegen zich, tijdens het spel vindt ik dat ze geen initiatief toont, zich op de vlakte houdt, alles maar een beetje observeert. Kortom mijn verdenkingen, samen met alle gevonden hints, ga ik vanavond toch weer inzetten op Stine... En... vooruit Olcay, want waarom dit jaar niet eens een hele duidelijke mol? Dat is nog niet eerder gebeurd...

Wat denk jij? Ben benieuwd.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #164 Gepost op: 3-02-2018, 18:39:36 »
Ik kwam dit net tegen op twitter:

Van D11-A8 staat er 'stin' en van B8-B1 'eisdemol'. Hier staat dus als een soort ketting stineisdemol.  ::oink:: hmm.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 3-02-2018, 18:48:25 »
Net even daar gekeken: het lijkt er wel te staan in een paardensprong, zoals bij het schaakspel...

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 3-02-2018, 18:54:28 »

Van D11-A8 staat er 'stin' en van B8-B1 'eisdemol'. Hier staat dus als een soort ketting stineisdemol.  ::oink:: hmm.

Wow inderdaad. Bedankt, nu kan ik nog even in mijn tunnel blijven. Ik was zwaar aan het twijfelen en begon steeds meer dingen naar Simone te zien ::rofl::

Offline hamsterdam

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 3-02-2018, 19:38:40 »
inderdaad zeg!
Ik bleef sowieso nog wel even in mijn Stinetunnel, maar dit helpt wel heel erg  ::oink::

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #168 Gepost op: 3-02-2018, 19:48:02 »
Wow inderdaad. Bedankt, nu kan ik nog even in mijn tunnel blijven. Ik was zwaar aan het twijfelen en begon steeds meer dingen naar Simone te zien ::rofl::

Idd zeg  ::rofl::
+1

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 3-02-2018, 19:59:59 »
Betekenen die getallen ook nog wat? Want het is gewoon onderdeel van Stine haar naam, dus je zou het ook toe kunnen passen op Simone?

Edit: ik keek verkeerd, het raakt elkaar aan, dat is niet hetzelfde dus. Goed gevonden  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 20:02:24 door suuuus »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #170 Gepost op: 3-02-2018, 20:02:15 »

Argh! Mij staat nog heel vers in het geheugen dat ik zoiets bij de Vlamingen opzij schoof als te simpel...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 20:04:24 door Heinz »

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #171 Gepost op: 3-02-2018, 20:08:14 »
Ik vind het wel heel typisch dat Stine in haar introductie aangaf 'dicht bij de waarheid te willen blijven', aangezien WAARHEID en MOL dicht bij elkaar staan in de woordzoeker. Bovendien zien we haar ook in de teaser dicht bij WAARHEID, namelijk bij EMILIO.

Hoe dan ook verwacht ik dat dit een opdracht gaat zijn waarbij ze nu geld kunnen verdienen, maar dat het bij de finale nogmaals verdubbeld kan worden als ze het goede antwoord op de overgebleven vraag hebben gegeven.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #172 Gepost op: 3-02-2018, 20:08:44 »
@Heinz

Al bleek de hint daar juist heel ingewikkeld te zijn.
Spoiler: de volledige hint uit DeMol (klik om te tonen/verbergen)

Misschien moeten we er nu een zebra op plakken..
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 20:10:19 door Brtdm »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #173 Gepost op: 3-02-2018, 20:10:07 »
Ja, weet ik. Maar je kon het ook zien zonder dat gedoe. Misschien geldt hier hetzelfde voor.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #174 Gepost op: 3-02-2018, 20:25:03 »
Ik vroeg me vooral af of het niet wat lastig is om zo'n hint erin te stoppen als de letters ook deel uit maken van allemaal andere woorden. Maar 'stin' bestaat uit allemaal verticaal, naast elkaar liggende woorden, dus een hint kan er zo in zitten.

Offline Bob De Mol

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 3-02-2018, 20:28:56 »
Poeh hé, die laat de ingang van m’n simonetunnel wel gevaarlijk trillen hoor!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #176 Gepost op: 3-02-2018, 21:15:41 »
Die hadden ze op RN al gevonden......kandidaten hadden gewoon op het forum moeten kijken..... ::) ::)

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 3-02-2018, 22:26:43 »
De puzzel blijkt dus correct.
Hier kan een slotje op ;D
Nabespreken kan in de opdracht-topic
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 3-02-2018, 22:31:23 »
Is het een idee om de puzzel zonder gekleurde vakjes in het funstuff topic te plaatsen?

Offline m0lmuis

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #179 Gepost op: 3-02-2018, 22:34:18 »
De puzzel blijkt dus correct.
Hier kan een slotje op ;D
Nabespreken kan in de opdracht-topic

Nee, nog even wachten met het slotje.
Bedankt BigBoots, dit was een heerlijk topic om te volgen  ::bravo::