Auteur Topic: Woordzoeker !Opgelost!  (gelezen 53389 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: Woordzoeker
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2018, 14:34:11 »
Nee hoor... het betreft hier een stopwoordje. Dat is dus heel significant. Bij 'trust nobody' Horace en 'etherdiscipline' Elly weten we ook precies wie waar bij te hangen en dat is tot nu toe ook bij Stine gebleken, zo vaak in zo korte tijd dat woordje al bij haar gelegd is in de beelden, de teksten en het geluid. Gaat vast ook nog wel vaker gebeuren want we zijn pas bij aflevering 1 en het is al zo vaak geweest!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2018, 14:44:32 »
Nee hoor... het betreft hier een stopwoordje. Dat is dus heel significant. Bij 'trust nobody' Horace en 'etherdiscipline' Elly weten we ook precies wie waar bij te hangen en dat is tot nu toe ook bij Stine gebleken, zo vaak in zo korte tijd dat woordje al bij haar gelegd is in de beelden, de teksten en het geluid. Gaat vast ook nog wel vaker gebeuren want we zijn pas bij aflevering 1 en het is al zo vaak geweest!
Ok, deze discussie interesseert me eigenlijk niet. Ik geef je daarom gelijk zodat we verder kunnen met de puzzel
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2018, 14:46:26 »
Oh ja, 'Stine' staat inmiddels ook in de puzzel.

Maar volledig speculatief, want zonder 'witte' letters.
ETHERDISCIPLINE zou trouwens ook een leuk woord zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2018, 14:50:03 »
Maar volledig speculatief, want zonder 'witte' letters.
Er zij maar 4 namen die volledig zeker zijn, 2 deels en 4 niet. (Stine is dus niet de enige)

ETHERDISCIPLINE zou trouwens ook een leuk woord zijn.
Inderdaad, maar die kan dan alleen in de bovenste rij. (stiekem toch eens rekening mee houden)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 14:52:28 door BigBoots »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2018, 15:06:27 »
Haha OK ::hug:: dan ben ik hier dus al klaar.

Maar even.... wat verwacht jij dan van deze puzzelhint? Dat hij de hele serie meegaat, bijv. tot aan de finale, met puzzelstukjes die elke keer blijven komen? En dat er dan klaarheid uit komt?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2018, 17:28:53 »
Lo, het is wel grappig om te zien dat jij hier steeds doorgaat over een hint, terwijl BigBoots dit topic heeft gestart om gewoon te puzzelen aan de woordzoeker die in de leader voorkomt. Ter vermaak.

Offline WhereIsMoldo

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2018, 17:47:31 »
De E/L op O9 is volgens mij een E. Er zit een duidelijke opening in het onderste pootje van de E, bij de L zit alles aan elkaar vast.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2018, 17:48:34 »
Lo, het is wel grappig om te zien dat jij hier steeds doorgaat over een hint, terwijl BigBoots dit topic heeft gestart om gewoon te puzzelen aan de woordzoeker die in de leader voorkomt. Ter vermaak.

Je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat er een hint uit te halen valt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2018, 18:45:35 »
Je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat er een hint uit te halen valt.

Maar mogelijk pas nadat de opdracht in de serie geweest is en we zekerheid hebben over het volledige bord. ;)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2018, 19:06:17 »
Laten we elkaar hier niet afvallen of er wel/geen hint in zit en naar wie het wel/niet verwijst. Als je er van overtuigd bent dat het een hint is naar jou mol, breng het gerust op in het topic van de betreffende kandidaat. Dan kunnen we hier ons storten op de puzzel.

Ik vind het een leuk topic, ook al heb ik nog geen nuttige bijdrage kunnen geven. ::ok::

Offline KiWi0501

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2018, 20:57:48 »
Pier vind  ik wel een prima Molwoord  en ...een Mol eet pieren toch?
En is het niet zo dat Ruben het steeds heeft over een adder/python in het gras...
Haha.

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2018, 21:12:26 »
Hier nog een kleine bijdrage ART I9/I11

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2018, 23:12:42 »
De E/L op O9 is volgens mij een E. Er zit een duidelijke opening in het onderste pootje van de E, bij de L zit alles aan elkaar vast.

Dat denk ik ook. En dan kun je diagonaal het woordje ‘roem’ vinden.

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2018, 23:15:00 »
Hier nog een kleine bijdrage ART I9/I11

Die had ik ook op mijn lijstje staan die ik hier deze namiddag postte, maar als ik nu kijk is de T veranderd naar een L (zichtbare letter), dus dan klopt dit helaas niet meer.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2018, 23:48:09 »
Die had ik ook op mijn lijstje staan die ik hier deze namiddag postte, maar als ik nu kijk is de T veranderd naar een L (zichtbare letter), dus dan klopt dit helaas niet meer.
Ik zal morgen even de mogelijke woorden nakijken, de 'E/L' vervangen door 'E' en de aangepaste versie plaatsen.

Offline KiWi0501

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2018, 00:03:46 »
Kan het niet zo zijn dat:
De woordzoeker en het schaakbord verbanden hebben? Bijv de verkeerd geplaatste dame op het schaakbord koppelen aan de woordzoeker. Zelfde COORDINATEN...
Daar gaat het ook over deze uitzending. Ik ga trouwens ook kandidaten met geruite kleding in de gaten houden...
Misschien komt er komende aflevering wel weer een soort van (schaak)bord of iets dergelijks waar iets opvallends mee is? En moeten we die coordinaten gaan koppelen aan het schaakbord? Ik roep maar wat hoor!

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 11-01-2018, 00:16:34 »
Kan het niet zo zijn dat:
De woordzoeker en het schaakbord verbanden hebben? Bijv de verkeerd geplaatste dame op het schaakbord koppelen aan de woordzoeker. Zelfde COORDINATEN...
Daar gaat het ook over deze uitzending. Ik ga trouwens ook kandidaten met geruite kleding in de gaten houden...
Misschien komt er komende aflevering wel weer een soort van (schaak)bord of iets dergelijks waar iets opvallends mee is? En moeten we die coordinaten gaan koppelen aan het schaakbord? Ik roep maar wat hoor!
Als er een verband is, dan kan je het eens proberen met paardensprongen

Offline KiWi0501

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2018, 08:17:41 »
Geen idee wat dat zijn. Ik laat het puzzelen aan jullie over. ;)

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 11-01-2018, 11:13:47 »
Als er een verband is, dan kan je het eens proberen met paardensprongen

;D

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #79 Gepost op: 12-01-2018, 23:43:24 »
Toch nog een andere poging om iets uit de woordzoeker te halen...

Wat als M18 staat voor de letters van M1 tm M18?
Daar kan ik niet echt iets uit halen.

Maar als je bijvoorbeeld de schaakhint erbij neemt, D1, dan krijg je er een Y bij
En mogelijk ook de M zelf uit M18.

Dan krijg je deze letters:OOHELTLEMCAY
De A en de C van de rode letters moeten dan nog verklaard worden door een andere aanwijzing, maar hier heb ik geen idee bij.

Ik kan uit deze letters  MOL HEET OLCAY halen.

Trouwens de schaakhint klopt ook bijna op de woordzoeker: als je D1 EN E1 omwisselt kun je OLCEY plaatsen van A1 tot E1. Kan het zijn dat er mogelijk een A staat?
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 23:58:16 door missmolly »