Auteur Topic: Woordzoeker !Opgelost!  (gelezen 53385 keer)

Offline Brtdm

• Global Moderator
Re: Woordzoeker
« Reactie #80 Gepost op: 13-01-2018, 00:11:13 »
De enige letters die er uit de naam Olcay zichtbaar zijn, zijn de O en de L. Dit kan nog vanalles zijn, maar dan is MOL nog het meest aannemelijk. Gecombineerd met de schaakhint is wat te veel van het goede. Ik denk dat dit een gevalletje tunnelredeneren is.

Bovendien ga ik er niet vanuit dat de oplossing van de woordzoeker een aanwijzing is. Of er in de woordzoeker verder wel aanwijzingen zitten weet ik niet, maar een beetje puzzelen is altijd leuk natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 00:13:04 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline PelgrimHero

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 13-01-2018, 11:16:23 »
Overigens staan er 8 namen in. Alleen Ruben en Olcay ontbreken.

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2018, 11:16:59 »
Toch nog eens gepuzzeld en daar kwam het volgende uit..

MOL BELLA HAY DOET HELEBOEL GOED

We zijn massaal voor het afvallen van Bella gegaan maar wat nou als er al genoeg gemold wordt door de anderen, dan hoeft de mol toch niet zo veel te doen?

Offline PelgrimHero

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2018, 22:34:16 »
Zouden de kleuren rood, groen, molboekje nog gebruikt kunnen worden.

Offline PelgrimHero

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2018, 22:40:29 »
Molboekje
Dagboek
Rood
Groen

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2018, 23:34:36 »
Citaat van:  Onbruikbare WIDM-hints @OnbruikbareWIDM 14 jan.
In Aflevering 1 was duidelijk het woord 'brev' te lezen, wat Zweeds is voor letter. Olcay's naam begint met een letter, toeval? #WIDM
Ik kwam deze tweet tegen op het kanaal 'Onbruikbare WIDM-hints'. Los van dat het humor is, misschien zit er toch wat in. Want 'brev' betekent niet letter maar brief. En het leuke is dat dat ook zo is voor het Deens ::vergroot::
Zouden er meer (subtiele) Deense woorden in de woordzoeker te vinden zijn waar we iet mee kunnen? Ik kan inmiddels een aardig woordje Zweeds, dus ik ga hier eventjes op puzzelen ;D Be right back. (Deens en Zweeds zijn ongeveer evenveel van elkaar verwijderd als Nederlands en Afrikaans.)

...óf niet!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #86 Gepost op: 16-01-2018, 00:34:13 »
Deens en Zweeds zijn ongeveer evenveel van elkaar verwijderd als Nederlands en Afrikaans.

Mmm, dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Deens en Noors staan heel dicht bij elkaar. Zweeds iets verder.
Wel verstaan de mensen uit die drie landen elkaar onderling redelijk goed.

Overigens denk ik niet dat de productie Deense woorden in de woordzoeker heeft gestopt. De gemiddelde Nederlander kan daar immers niks mee,
net zo min als de 9 kandidaten. Alleen de Mol zou die woorden eruit kunnen halen. Bovendien zie ik toch al nergens de Ø in de woordzoeker staan,
dus denk ik dat we onszelf de moeite kunnen besparen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2018, 21:02:47 »
Zie ik het goed dat alleen de letter H op twee verschillende manieren is afgebeeld? (Plaatje hierboven.) Met een ruimte tussen het middenbalkje links en met een ruimte tussen het middenbalkje rechts.

Niet lachen, maar ik kwam hierop omdat ik benieuwd was of ergens misschien een H verkort was. Haverkort, get it? ::rits::

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2018, 21:08:37 »
Niet lachen, maar ik kwam hierop omdat ik benieuwd was of ergens misschien een H verkort was. Haverkort, get it? ::rits::

Het zou wel de beste ooit zijn. ::rofl::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2018, 21:12:25 »
Wie weet. Met z'n allen alle H's in de gaten blijven houden. ;)

(En dat die H hierboven op verschillende manieren is afgebeeld is logisch te verklaren: de ene zit ondersteboven, wat je bij een H normaal niet zou zien.)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2018, 21:17:44 »
Wie weet. Met z'n allen alle H's in de gaten blijven houden. ;)

(En dat die H hierboven op verschillende manieren is afgebeeld is logisch te verklaren: de ene zit ondersteboven, wat je bij een H normaal niet zou zien.)
de H’s zijn gespiegeld .. of ik zie t niet goed misschien

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #91 Gepost op: 16-01-2018, 21:46:55 »
de H’s zijn gespiegeld .. of ik zie t niet goed misschien

Ja, kan ook. Komt op hetzelfde neer. En is totaal niet interessant. Sorry. ::rofl::

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: 16-01-2018, 21:50:32 »
Ja, kan ook. Komt op hetzelfde neer. En is totaal niet interessant. Sorry. ::rofl::
In het kader van alle ‘spiegelhints’  die op t forum voorbijkomen  ... Zie daar nu hier ook geen verband in maar dacht ik noem t toch ff  ;)

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 16-01-2018, 22:03:56 »

Voor zover nu te zien in de gedeeltelijke puzzel:
EMILIO is de enige van wie de naam kruist met het woord MOL

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 16-01-2018, 22:05:47 »

Ik lach niet, dat was ook het enige wat ik kon bedenken als mogelijke visuele hint naar naam. ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 16-01-2018, 22:07:38 »
Ik lach niet, dat was ook het enige wat ik kon bedenken als mogelijke visuele hint naar naam. ::rofl::

In aflevering 6 is er een opdracht met paarden voederen, maar er is haver tekort. ::tandpastasmiley::

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 16-01-2018, 22:20:05 »
Gelukkig is er dan nog Hay te vinden. Waar? In de Wei, man (-s).

Ja, flauwer krijg je ze niet.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #97 Gepost op: 16-01-2018, 22:26:28 »
Gelukkig is er dan nog Hay te vinden. Waar? In de Wei, man (-s).

Ja, flauwer krijg je ze niet.

Hoe ver steeg het flauwheidsfactor bij jou?

Olcay, ik zal jullie niet langer jensen met flauwe heintjes
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 16-01-2018, 22:33:35 »
Hoe ver steeg het flauwheidsfactor bij jou?

Tot in het rood.

Olcay, ik zal jullie niet langer jensen met flauwe heintjes

'Heintjes'. Op z'n West-Vlaams.  ::rofl::

Offline KiWi0501

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2018, 11:03:47 »
Zie ik het goed dat alleen de letter H op twee verschillende manieren is afgebeeld? (Plaatje hierboven.) Met een ruimte tussen het middenbalkje links en met een ruimte tussen het middenbalkje rechts.

Mmmm goed gezien! Of Ruben Hein! Twee H’s. Dus twee verschillende? 2-1 21 het getal dat veel voorkomt. 2 dezelfde beginletters Us onderscheid?
Ik vind dit een hint. Moet alleen nog nadenken wat precies...;-)