Auteur Topic: Dagboek van de afvaller  (gelezen 13497 keer)

Offline Meezter

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Dagboek van de afvaller
« Gepost op: 7-01-2018, 14:53:39 »
Aflevering 1
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL. 1
Wie meedoet aan Wie is de Mol? wil niet afvallen. Vooral niet als eerste en zeker niet op deze manier.

En toch kreeg ik het rode scherm te zien. Onmiddellijk gevolgd door een paar seconden van ongeloof. Een rood scherm,… nietwaar! Sindsdien spoken de vragen door mijn hoofd. Waar is het dan misgegaan? Had ik nog meer moeten spreiden of beter helemaal niet moeten spreiden? Ik stel mezelf honderden vragen, waarop ik het antwoord waarschijnlijk nooit zal weten.

Ik heb geprobeerd de test zo snel mogelijk te maken. Mijn hoop was dat als iemand anders een gelijk aantal fouten had gemaakt, ik het zou kunnen redden op snelheid. Maar het blijft Russische roulette, wat gezien onze locatie dan wel weer toepasselijk was.

Ik troost mezelf met de gedachte dat ik onmogelijk kan weten wie de Mol is als ik mijn medekandidaten niet eens gezien of gesproken heb. Maar hoe dan ook; ik lig eruit. Ik ben de eerste afvaller van Wie is de Mol? 2018

Toch was het een fantastische ervaring om mee te doen. Ik had het voor geen goud willen missen. Het was kort maar krachtig. En inderdaad; niets was wat het leek!

Op zondagmiddag rond 15.30 uur is de eerste afvaller op NPO Radio 2 te horen bij Annemiekes A-lijst met een exclusief interview.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 14:58:28 door Meezter »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

• Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2018, 14:55:14 »
Opvallend: Er staat nergens een naam, voorgaande jaren stond dat er wel.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2018, 14:55:52 »
Waarom in Spoiler? De titel verraadt toch wat hier zal staan?

On topic: Dit dagboek gaat toch in tegen de 'Ron komt terug'-speculatie.

Offline Meezter

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2018, 14:57:44 »
Ik dacht; ik doe het in spoiler, zodat er naar mate de afleveringen vorderen je gewoon simpel kan kiezen.

On topic: Hadden andere gevallen van terugkomende kandidaten wel afvaller dagboeken tijdens hun eerste keer rood?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2018, 14:59:50 »
Spreiden-niet spreiden?

Heeft iemand gezien dat er een test is gemaakt? Of is de hele test ertussenuit gemonteerd?

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2018, 15:09:57 »
En inderdaad; niets was wat het leek! 

Ron komt duidelijk terug  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2018, 15:12:15 »
Waarom?

"Mijn medekandidaten niet eens gezien of gesproken heb"

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2018, 15:59:20 »
Heeft iemand gezien dat er een test is gemaakt? Of is de hele test ertussenuit gemonteerd?

??? Ja dat is in beeld geweest. Alle 4.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2018, 16:24:44 »
On topic: Hadden andere gevallen van terugkomende kandidaten wel afvaller dagboeken tijdens hun eerste keer rood?
::jaja::

Anders weet je natuurlijk gelijk al dat iemand terugkomt. Tim in seizoen 13 had zelfs een heel lang stuk geschreven naar ik me herinner, maar dat bleek eigenlijk te gaan over de 2e keer dat hij eruit lag ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2018, 17:59:48 »
Waarom?

"Mijn medekandidaten niet eens gezien of gesproken heb"

Ja, allicht. Als hij terugkeert dan moet tot de volgende zaterdag toch even de illusie in stand worden gehouden dat hij echt weg is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widmfan6

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2018, 19:28:35 »
Het dagboek van Tim van destijds is via het webarchief nog terug te vinden
http://web.archive.org/web/20130121130506if_/http://avro.nl:80/wieisdemol/afleveringen/dagboek_afvaller_afl3.aspx
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2018, 22:24:34 »
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL. 2
'Hoe was het na het rode scherm?' Rode scherm? Ik denk dat ik met Janine Abbring uit seizoen 13 de enige WIDM-kandidaat ben die nooit een rood scherm heeft gezien. Bij Janine was het een noodlottig ongeluk waardoor ze moest stoppen, bij mij was het mijn eigen keuze.

Ik was veel te moe en wilde er zelf mee ophouden. De eerste nacht had ik te weinig geslapen door het reizen, de spanning en lallende mensen op straat onder het raam van het hotel. De volgende nachten lukte het me ook niet om te slapen. Ik was dus doodmoe. Maar goed, je gaat toch door, want het is zo leuk om aan WIDM mee te doen.

Toen we de Zandgroeve-opdracht deden, kregen we wat tijd om met die shovels te oefenen. Ik ben al niet zo handig met apparaten en joysticks, maar nu merkte ik dat ik door de vermoeidheid en de stress werkelijk niet meer het verschil wist tussen rechts - links én onder - boven. Het lukte me helemaal niet om iets met dat ding uit te richten. Opeens besefte ik dat ik door de vermoeidheid en de stress niet helder genoeg meer was om welke opdracht dan ook nog uit te voeren. Dat is waarom ik niet meedeed aan het zandgraven. Ik schrok: als dit al zo heftig is, hoe moet het straks als we ingewikkelde opdrachten krijgen in de bergen? (want je kon er donder op zeggen dat we het gebergte in zouden trekken). Dan kan het wel heel naar aflopen als je het verschil tussen onder en boven niet meer weet.

Ik heb dus – in goed overleg overigens – besloten om te stoppen en naar Nederland terug te gaan. Waarom niet door de test gewoon heel slecht te maken? Ik wilde niet het risico nemen om tóch door te mogen. Bij de eerste aflevering had ik uit eigen ervaring meegemaakt dat er altijd nog een kans was dat iemand de test toch nog slechter maakt dan jijzelf, zoals die arme Ron had gedaan. Dus ik ben gewoon gestopt. Zonder ooit een rood scherm gezien te hebben ben ik naar Nederland teruggegaan. Vantevoren had iemand me gezegd dat in het verleden sommige kandidaten wel drie dagen nodig hadden om bij te komen van drie weken opnamen. Bij mij was het andersom: ik heb wel drie weken moeten bijkomen van drie dagen Wie Is De Mol. Het was een intense en bijzondere ervaring.
Frankje Lapi

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2018, 14:27:47 »
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL. 3
Drie afleveringen... Dat klinkt toch net iets te karig. Waar men wellicht niet bij stil staat, is dat mijn rode scherm ook het állereerste scherm was dat ik te zien kreeg. Shit, nog kariger!

Ik heb vaak nagedacht over dit moment voor ik vertrok naar een, toen nog onbekend, land. Het zou voelen alsof de grond onder mijn voeten verdween en ik zou, met wangen zwart van de mascara en grote huil-ogen, het strijdtoneel verlaten. Deze reactie bleef gelukkig uit. Wat kan je ook anders voelen op een Georgische zen-berg dan totale berusting en al helemaal na zo’n bizar gaaf avontuur. Ik heb zoveel mooie plekken gezien, mooie mensen ontmoet en was tenminste niet de eerste. Koppie omhoog. Die joker had me kunnen redden. Tja, misschien had ik toch meer op safe moeten spelen maar that’s life. Na afscheid te hebben genomen van mijn mollega’s (haha Olcay moest huilen!) en het praatje met Art zat WIDM18 er voor mij op. Ik ben hierna met Larissa van productie teruggereden naar Tbilisi. Onderweg hebben we wild geplast in de sneeuw en gin tonics gedronken in een bejaardensoos. Een waardig afsluit van de leukste week van het jaar.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2018, 14:32:30 »
Citaat
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL. 3
Ik ben hierna met Larissa van productie teruggereden naar Tbilisi. Onderweg hebben we wild geplast in de sneeuw en gin tonics gedronken in een bejaardensoos. Een waardig afsluit van de leukste week van het jaar.

Typisch Bella weer hoor.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2018, 14:36:42 »
Heerlijk ::bravo:: ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2018, 14:41:55 »
voor wie zich nog afvroeg of de kandidaten dit zelf wel schreven...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2018, 14:46:02 »
Ook dat "haha Olcay moest huilen!" tussen haakjes is zo Bella ::bravo:: ::bravo:: mis haar nu al :(
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2018, 21:11:18 »
 ::rofl:: ::wijn:: zooo jammer dat ze er uit is

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2018, 15:58:30 »
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL. 4
Tijd voor de test. We zijn met de groep in een wijnopslag. Als je daar ook maar even binnen staat, word je dronken van de alcoholwalm. Het stijgt me meteen naar mijn hoofd. Maar dat kan ook komen door de lange dagen die we maken.

Het is heel leuk maar ook heel vermoeiend. Je slaapt weinig maar je moet je wel constant concentreren: “Ruben heeft zijn trui uitgetrokken, dat moet ik zo even opschrijven. Oh, en Olcay heeft een zonnebril op, zie ik. Zit mijn tas eigenlijk wel op slot? Is Simone echt zenuwachtig of doet ze alleen alsof? Een wijnopslag, is dat een hint? Praat ik nou hardop?”

Je moet zo krankzinnig veel details onthouden. In de test die ik maak zit een vraag over de houding van de Mol op de laatste groepsfoto. Of de mol de handen in de zakken had, of juist de armen over elkaar, of langs het lichaam… Als er tussen de mogelijke antwoorden Boeien had gestaan, had ik daar waarschijnlijk in een impuls op geklikt. Elk moment, alles kan terugkomen in de test. Voor iemand die juist altijd naar het grote verhaal probeert te kijken is dat een hel.

Ergens voel ik wel dat ik dit niet lang ga volhouden. Ik ben al blij dat ik niet de eerste afvaller ben. Arme Ron… Ik heb eigenlijk ook wel zin in wijn, lekker eten, een douche, een bank, een film… ja, een film! Maar ik heb ook heel veel zin in nog een opdracht, iets met lasergeweren of juist een moeilijke puzzel en dat alleen ík dan heel veel jokers win.

Art tikt mijn naam in en het scherm wordt rood. Het wordt dus een film.

Maar ik heb het geweldig gevonden. Het is een soort schoolreisje met volwassenen. Of volwassenen… tijdens de opdrachten wordt iedereen als een kind zo blij. En alles is zo strak geregeld dat je net als vroeger je vinger opsteekt en netjes vraagt of je naar de wc mag. En dan rijdt de bus verder zonder jou.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 28-01-2018, 16:00:07 »
Een bedenking die ik me weer maak bij het lezen van dat stukje over die testvragen: Moet een winnaar echt iemand zijn die weet in welke houding de Mol op de foto stond? Ik kan begrijpen dat Jean-Marc het na 1 test al wel genoeg vond...