Ik vraag me af hoe je deze prachtige tekeningen maakt. Met de hand, op de pc. Hoe doe je dit dan? Hoe lang gaat er ongeveer in zitten. Ik vind ze prachtig, Vincent!
Dankjewel!
Ik illustreer ze op een iPad Pro met Pencil. Dat is dus met de hand zeg maar, maar digitaal. Het programma waar ik in teken maakt er vector lijntjes van, dat vind ik prettig want dan blijft de kwaliteit enorm scherp. Vervolgens pak ik het project verder op op de computer om de teksten en de textuur van de achtergrond erbij te zetten. Een combinatie van met de hand en PC dus
De allereerste afleveringen van vorig jaar kostten een uur of twee om te maken. Tegenwoordig trek ik er ook wel drie uur voor uit (excl. het kijken) omdat ik de kandidaten wat meer aandacht geef en de witte invulling wat netter wil doen. Tel daarbij op dat ik op zaterdagen soms niet onder mijn sociale planning uit kom
... het worden vaak late nachten zo in het begin van het jaar, haha.
Een nieuwe aflevering dus! Aflevering 6. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als de kandidaten i.p.v. een groen of rood blok in opdracht 3 het Wie is de Mol logo hadden proberen om te draaien?...