Bij 4.2 was het enige wat de mol kon doen niet voor de 5000 Euro te gaan. Als de anderen echter wel daartoe beslissen kan je de mol (of de productie) dat niet kwalijk nemen. En ook bij het touw zie ik niet in hoe de mol (dan wel de productie) daar gefaald heeft. Wat kan de mol eraan doen als de eerste of tweede al de enveloppe met het geld heeft gepakt? Niks... Dit was gewoon voor de mol een onmogelijke opdracht om echt goed te kunnen mollen.
Onmogelijk om het goed te doen zou ik niet willen zeggen. Ik zie inderdaad niet waar de productie gefaald heeft. We zien te weinig info om te zien wie wat gedaan heeft en weten niet wanneer die envelop de overkant heeft gehaald en met wie.
1. De Mol kan voor een vrijstelling kiezen als het 3-3 is en de Mol laatst is (beslissend)
2. De Mol kan geld kiezen als 4 anderen dat ook deden (kandidaats en dus onverdacht)
3. De Mol kan naar de overkant in de eventuele wetenschap dat het geld er al is (kandidaats)
In de zin van... Geld uit de pot houden is het lastig als de stand bij de andere 6 niet 3-3 is. Verder is er nog wel sprake van invloed op de afloop.
Overigens... Maar de grens van off topic komt nu in zicht.... 2 zou ik als productie in beeld hebben gebracht om de Mol onverdacht te maken. Beetje goochelen met de volgorde en niemand zou meer weten hoe het zat.