Ik heb nog eens teruggekeken naar het verdiende geld en dan de groepsopdrachten buiten beschouwing gelaten. Wat de mol daar allemaal wel of niet doet, komen we toch pas achter in de ontknoping. Voor de rest alleen gekeken naar wat expliciet duidelijk verdiend/gemist is door een kandidaat.
De opdrachten en bedragen die je dan overhoudt zijn als volgt:
1.1 (Kluis, Geld, Jokers): Jan -1000, Ruben en Olcay +1000
3.1 (Tijd is geld): Jan +450 (de x2), Olcay -750, Ruben -50 (deze opdracht wel een beetje twijfelachtig omdat het in duo's is en onduidelijk is in hoeverre de mol invloed heeft op welke auto hij rijdt)
3.2 (Kwestie van vertrouwen): Jan 0, Olcay 0, Ruben +500 (indien je ook kijkt hoe ze het andere team "sturen" is dat bij Jan en Olcay allebei -500 en bij Ruben -250)
5.1 (Geldcircus): Jan +50, Olcay +50, Ruben +120 (ik kijk puur naar het limbodansen.. Ruben en Jan doen ook balletje-balletje, maar dat is een opdracht die sowieso was gelukt, wie hem ook deed, dus m.i. kun je als mol die het beste gewoon zelf doen, dan kun je in ieder geval nog een beetje vertragen)
5.2 (Chaos): Dit is een hele lastige om qua geld te verdelen, dus ik laat hem buiten beschouwing in de bedragen (met pijn in het hart)
6.1 (Verlost): Jan +200, Olcay +200, Ruben +100
6.2 (Lada's met lading): Jan -250, Olcay 0, Ruben 0 (alleen het niet kunnen meenemen van de Georgiër is duidelijk qua gemist/verdiend geld)
8.2 (Car-aoke): Jan +100, Olcay +250, Ruben 0 (ik neem alleen het uitbeelden mee omdat je daar veel meer invloed hebt als mol)
8.3 (Geldstroom): Jan 0, Olcay -50, Ruben 0 (onduidelijke kokers buiten beschouwing)
Dan kom je tot een totaaltelling van:
Jan -450
Olcay +700
Ruben +1670
Dit wordt voor een groot gedeelte veroorzaakt door de eerste opdracht, wat twijfelachtig is, zeker ook omdat onduidelijk is wie van Olcay/Ruben nou echt verantwoordelijk is voor het geld verdienen. Als je die opdracht buiten beschouwing laat, dan kom je uit op:
Jan +550
Olcay -300
Ruben +670
Als je opdracht 3.1 ook niet meeneemt (vanwege duo's + onduidelijk verdeling) dan krijg je:
Jan +100
Olcay +450
Ruben +720
Lastig om hier een sluitende conclusie aan te verbinden, maar voor mij valt Ruben sowieso af als mol, want hoe ik het ook wend of keer, hij komt er altijd het meest als kandidaat uit.
Voor Olcay en Jan valt allebei e.e.a. te zeggen. Waar ik eerst vooral naar Jan neigde, schuif ik nu langzaam richting Olcay omdat ze de twee keer dat ze de kans heeft om een megabedrag binnen te halen faalt, terwijl Jan bij zijn megabedrag kans (de verdubbelaar) wel scoort..