Ik sluit het in ieder geval niet uit. Als iemand echt moet/wil stoppen vanwege fysieke of psychische klachten, dan kan je dat niet tegenhouden. Of het nou een mol is of niet.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het geval is. Maar het valt toevallig samen met de afleveringstitel en zijn uitspraak op het einde.
Je kan niet alles voorspellen. Ook als hij een kandidaat is waren ze in dat geval het risico niet aangegaan.
Je hebt zeker wel een punt vind ik.
Om te beginnen stel ook ik dat er absoluut geen enkele aanwijzing is dat JM de mol was.
Maar ik denk ook dat er wel degelijk een noodscenario klaar ligt voor het geval er iets met de mol gebeurt.
Zeker in het begin van de reeks volstaan een paar (paraceta)molletjes dan niet.
En zeker bij psychische klachten moet je toch uitkijken.
Daarbij is het nog nét ietsje waarschijnlijker dat een mol opeens een enorme druk ervaart dan dat een kandidaat dat doet.
Het is al eens eerder geopperd, en gewoon nog ter plekke met iemand in gesprek gaan en de situatie uitleggen is een reële optie. De kijker, en ook de bezoeker van een fandag die die vraag stelt, hoef je daarvan niet op de hoogte te stellen. Niets is immers wat het lijkt....
Het zou ook zeer goed een van de redenen kunnen zijn dat ze vooraf al aan álle deelnemers vragen of die eventueel ook de mol willen spelen. Sommigen willen zeker niet, anderen weer wel. Uit die voorselectie kun je dan al goed je reservemol kunnen halen.