Het idee van de -20s bedenken met twee briefjes was een zeer interessante situatie.
Ikzelf, als bèta, had direct wel door hoe het hoorde. Als ik had meegedaan had ik willen schreeuwen: "nee stomme oekels, zo heb je te weinig briefjes. Bovendien krijg je volgens deze redenatie een maximum bedrag van -2000 + 2000 = 0 euro!" Maarja... dan val je compleet door de mand als kandidaat. Emilio wist het nog ietwat genuanceerder te brengen, maar voor mij is dit toch wel een grote hint naar zijn kandidaatschap.
Ik ben het eens met Joost dat dat juist ook heel mols kan zijn, want toen was de tijd al vergevorderd...
Chaos ten top. Olcay doet aan nepmollen, Loes/Simone/Ruben pakken het volledig kandidaats aan. Ik had dezelfde logische gedachte. Je begint op 10x10 vakjes van -20. Niet zo vreemd om dan per vakje twee briefjes van tien te willen leggen. Ik zag Art ze wederom vermanend een rekenles geven: -20 min 10 kan natuurlijk nooit op 0 uitkomen he, in de pot. Niet vastpinnen vond ik van Ruben een Moltactiek. Emilio die halverwege de dubbele briefjes maar bespottelijk vind is ook molwaardig. Je kunt je heerlijk 'told ya' doen na afloop wetende dat nooit alle vakjes dan afgedekt zullen worden.
Verder:
1. Is het steeds verzamelen bij Art, en het daarop aandringen mols of niet? Kost wel extra tijd, maar dan is er wel meer structuur.
2. Olcay met die 500 euro vind ik nepmollen. Zo vroeg in de opdracht, en zo obvious, dat doet de echte mol niet.
3. Op een gegeven moment is Ruben traag met het geld brengen bij de groep die de persoon heeft gevonden.
4. Er wordt gezegd dat Ruben degene is die geen pin op de biljetten doet. Of dat ook echt zo is, is moeilijk vast te stellen.
Kortom, lastig vaststellen of de mol hier aan het werk is geweest, en wie dan?