Ik heb de opdracht zo'n beetje uitgeschreven en ook dan valt de rol van Jan opeens op. Omwille van de leesbaarheid alleen dat deel:
14. Besloten wordt via porto de beschrijving door te geven. Dat zal inderdaad sneller gaan, maar dan moet het wel goed gebeuren. Volgens Olcay is het een vrouw die op een man lijkt. Dat is correct. Jan zegt: "Het is een man." Stine neemt dat van Jan over en zegt dat ook door de porto. Nu denkt de hele groep op zoek te zijn naar een man;
15. Olcay: "Dit zijn geen uien, maar tomaten." Jan bevestigt dat op basis van de foto via de porto. De groep met Emilio echter, is even later toch op zoek naar een man die uien verkoopt. Dat is dus volledig in tegenspraak met wat er doorgegeven zou moeten zijn en het is dus maar de vraag... Is deze info wel echt door de porto gecommuniceerd? Ik denk het nu niet;
16. Ook de groep Simone (met Ruben en Loes) wil verzamelen en coφrdineren. Ook zij zoeken naar een man met uien. Ook zij hebben de correctie naar tomaten niet doorgekregen. Mijn conclusie... Twee van de drie groepen zijn nu op zoek naar een verkeerde persoon. Alleen de groep Stine, Jan en Olcay weet wat correct is;
17. Jean Marc: "Ik denk, dat zij het is." Emilio en Bella: "Het is een man." Jean Marc heeft hier gelijk. Deze verwarring en uiteindelijke vergissing zijn direct veroorzaakt door Jan en gevolgd door Stine. Was de beschrijving van Olcay gevolgd, dan was er geen probleem geweest. Overigens zien we hier inderdaad tomaten en uien. Ik trek daaruit de conclusie, dat door Jan men nu zoekt naar een man in plaats van een vrouw en uien in plaats van tomaten.
Ik moet daarbij wel opmerken, dat Jan de eerste is die zegt dat ze eerst nog twintigjes en dan tientjes nodig hebben.