Dit topic is alweer even weggezakt, maar moet toch even iets kwijt (in positieve zin).
Ik vind dat Art dit seizoen echt wat meer is opgeschoven in de richting van Gilles de Coster (niet helemaal letterlijk natuurlijk, en ook geen kopie, maar zie wel wat meer overeenkomsten dan eerder). Nog steeds is Art wel afstandelijk en als de groep heeft lopen knoeien krijgen ze een gevoel van dat Art denkt dat ze domme kandidaten zijn.
Op bepaalde momenten is Art dit seizoen echter heel joviaal en mild voor de kandidaten.0 Alsof hij de reisleider is, die met hen door Georgië trekt. Beste voorbeeld daarvan is in mijn ogen hoe hij met de laatste vijf de brug op liep bij de schilder opdracht. Dat is bijna nooit gebeurd, meestal staan ze bij een uitleg "lijnrecht" tegenover elkaar.
Ook de momenten waarop hij bijvoorbeeld echt trots leek als een opdracht was geslaagd, straalde plezier uit van iemand die dit allemaal van de zijlijn moet bekijken. Gisteren het moment waarop hij nog even kwam melden dat ze zich klaar moesten maken voor de test was ook echt goud. Plus zijn rol van spreekstalmeester in het circus, waarin je zag dat zelfs de presentator zich weer even soort van kandidaat en onderdeel van het spel voelt, zoveel plezier als dat uitstraalt.
Dus hoewel Art nog steeds Art is en soms zijn ook serieuze/strenge rol speelt, vind ik het persoonlijk wel een leuke verschuiving om te zien dat hij wat losser is geworden