Is iemand het volgende opgevallen?
Op de officiële WIDM-site staat een
overzichtspagina van de kandidaten. De foto's die daarop staan komen grofweg overeen met hoe ze in de leader voorbijkomen. Blijkbaar zijn het stills die van die leader gemaakt zijn.
Als je op een foto klikt, kom je op de infopagina van de betreffende kandidaat terecht. Opvallend is dat alle kandidaten die tot nu toe zijn afgevallen - behalve Bella - in spiegelbeeld worden weergegeven op hun infopagina. Hieronder een overzicht. De eerste kolom bevat screenshots uit de leader; de tweede bevat de foto's van de overzichtspagina; de derde bevat de foto's op de individuele infopagina's.
Als we Bella buiten beschouwing laten, lijkt het erop dat iedere afvaller na diens exit gespiegeld op zijn of haar infopagina wordt afgebeeld. Bij Ron, Jean-Marc en Emilio is dit het geval. Wat verder opvalt is dat Simone, Olcay en Jan al gespiegeld op hun infopagina staan, terwijl ze (nog?) niet zijn afgevallen.
Mijn idee hierover is dat:
[1] De overgebleven kandidaten die
niet gespiegeld op hun infopagina staan, alsnog af zullen vallen. Na hun exit zal de productie hun foto gespiegeld op hun infopagina weergeven. Dit zijn Loes, Stine en Ruben.
[2] De overgebleven kandidaten die gespiegeld op hun infopagina staan, terwijl ze nog niet zijn afgevallen, halen de finale. Dat zijn Simone, Jan en Olcay.
Punt [2] ligt daarmee in lijn met wat er in het spoilertopic is gemeld over Jan en Olcay als mogelijke finalisten.
Gat in deze theorie: Bella. Zij is afgevallen, maar wordt niet gespiegeld weergegeven op haar infopagina. Ik kan wel een paar redenen bedenken waarom dat zou kunnen zijn, maar het blijft giswerk. Wel ben ik van mening dat het spiegelthema overduidelijk aanwezig is in deze jaargang van WIDM en dat hier wellicht iets in zou kunnen zitten.