Volgens mij is Lo de enige die meer dan 30 schaakfiguren claimt gezien te hebben. Ik kom met moeite op 2 torens, een paard, 2 kruisen misschien en voor de rest zie ik een hoop probeersels om deze schaakhint meer gewicht te geven dan hij eigenlijk maar kan hebben.
Ik zoek helemaal nooit naar hints, heb ik de laatste 15 jaar niet gedaan. Anderen wel, en in dit geval (puur omdat ik zelf schaak) haak ik daar op in met een samenvatting, dus op het werk van anderen. That's all.
Zoals de fotocollages van Blip, daar zie je toch al veel meer dan 2 torens op? Dat vind ik heel mooi, en toen kwam ook de schaaphint van Bodejos erbij, prachtig toch, en ik telde er toen ook 16 als de 16 pionnen van het schaakspel. Het leek mij een leuke uitdaging voor alle molloten om tot een top-64 te komen maar de meeste posts worden toch weer verwijderd dus daar is blijkbaar geen animo voor. Alleen je ziet aan waar Jan deze keer zit dat de schaakhint gewoon -leeft-, en dat de hele serie door men zal terugverwijzen naar de eerste aflevering van D-EEN. Dus NOG beter wordt het niet, er blijven alleen zulke terugverwijzingen komen denk ik, en in Afl. 10 zegt Art, je had het toch al kunnen weten, die witte dame!! En dan komen in vogelvlucht even snel al die schaakpatroon beelden vlak langs.