*stoft haar account eens af* long time no post
anyhow, weet niet of dit ergens anders al is gedaan maar ik wou even een andere invalshoek kiezen.
stel, de mol heeft gewoon alles naar waarheid beantwoord. natuurlijk krijgn we niet te zien wat het hele vragenpad dan is, maar dat is dan iets wat leuk in de laatste aflevering getoond kan worden.
dus ik heb het bord van art proberen te ontcijferen, wat waren alle vragen en hoe liep het dan.
ik weet niet of iemand bereid zou zijn dit in een netjes schema te zetten (mij lukt t nl niet) en de paden van alle deelnemers erbij.
mij is opgevallen iig:
-linkerpad zijn alle opties in beeld gekomen. de vraag:ben jij de mol wordt gesteld als men NEE antwoord bij het “ben je bereid x eruit te werken”.
-rechterpad zijn niet alle opties in beeld gekomen. namelijk NEE als je geen jokers wilt stelen, (na JA is de volgende keuze geld of groepsvrijstelling). ik vermoed dat hier ook had kunnen staan “ben je de mol”. we zien geen enkele kandidaat deze route kiezen.
mijn vraag is of we kunnen afleiden uit de keuzen van kandidaten die getoond zijn in de montage vs wat er NIET getoond is, we kunnen afleiden wie welk pad heeft genomen. en dan, of we hieruit de mol kunnen afleiden.
verder is volgens mij de vraag: wil je nu weten wie de mol is een NEE voor een mol (want die weet het al), stine is de enige die dat pad bewandelt dacht ik. maar die omzeilt dus het onbekende keuzevak omdat ze JA antwoord op de joker vraag.
schematisch, ik hoop dat iemand dit in een mooie flowchart kan zetten...
start: wil je nu al weten wie de mol is. ja (1)nee (A)
linkerpad:
1. ben je bereid x uit het spel te werken. ja ( 3) nee (2)
2. ben je de mol (ja ?) nee (3)
3. groepsvrijstelling of 5000
? niet in beeld gebracht
A. ben je bereid jokers af te pakken. ja (3) nee (?1)
?1. ja (?2) nee (?3) (een van deze vragen is wsch : vrijstelling of geld)
dank voor het lezen
nb ik probeerde screenshots van ipad mee te sturen maar die waren te groot.