Na twee dagen lurken toch maar besloten me in de discussie te mengen omdat ik zie dat twee cruciale hints niet aan elkaar gekoppeld worden.
Edit: Kijk en denk met me mee en ik ben benieuwd wat je er van vindt.
De twee cruciale hints zijn zichtbaar in het shot uit Moltalk dat ook te zien is in bericht #54:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62385.msg2091443#msg2091443Ik heb dat plaatje hieronder bewerkt met korte uitleg tekst erbij dat Jan volgens mij de mol is.
In meer detail:
- Vraag 1: Zijn de twee foto's van dezelfde persoon?
Voor mij is dit 99% zeker ja, kijk naar de mouwen en de draagtasband over de rechter schouder. Vergelijk ook video @25:00-25:02 en @32:51-32:54
- Vraag 2: Waarom zou deze persoon dan wel de mol zijn en andere foto's van verdachten niet?
Omdat deze persoon zich duidelijk aan het vermommen is, kijk naar de het extra petje, zonnebril en anders zittende pruik (video @32:51-32:54),
dus is het aannemelijk dat dit de mol is.
- Vraag 3: Wie is de persoon op de linker foto? Zie ook video @25:00-25:02.
Voor mij is dit duidelijk Jan: kijk naar het postuur, het dichtgeknoopte overhemd, het baardje dat extra geschminkt lijkt en het haar dat nep lijkt.
(Ik dacht nog even aan Stine omdat zij vergelijkbare schoenen met 3 strepen heeft, maar vanwege het postuur denk ik toch niet).
Mijn conclusie: Jan=De Mol
Nog wat losse opmerkingen:
- De mol loopt langs een fractie voordat Emilio zegt dat hij wil weten wie de mol is, maar hij is vast nog wel een paar seconden in zijn blikveld.
- De analyse die eerder in dit onderwerp werd gedaan dat Jan als eerste of tweede werd ondervraagd sluit hier goed bij aan:
als eerste ondervraagd worden en dan snel verkleden/schminken om bij de anderen te mollen is een stuk makkelijker dan twee keer moeten verkleden.
Zelf vermoed ik dat Jan als eerste ging en niet als tweede, gebaseerd op dat hij nog het meeste zon lijkt te hebben, maar dat kan ik niet hard maken.
- Ik heb meteen ook het gevoel dat Loes ver gaat komen. Kijk naar de video @35:51-36:11: ik krijg het gevoel dat ze iets vermoedt, en dat Jan misschien ook door heeft
dat ze iets vermoedt. Wie weet is er die middag iets gebeurd, bijvoorbeeld Jan niet in het hotel ofzo, waardoor ze een vermoeden heeft.
- Kijk voor de grap ook nog even naar @32:06-32:08 als Olcay wordt gevraagd of ze wil weten wie de mol is:
Is dat Jan blurry in de achtergrond, maar nu weer met zijn spijkerjack aan (dat hij later aan heeft), een mintgroene hoodie en een blauwe tas??
Edit: Dat zou kunnen passen als Olcay inderdaad laat aan de beurt was en Jan alvast afgeschminkt was om vlak erna weer aan te sluiten bij de groep.
Jury, wat denken jullie er van?!