Bij gebrek aan feiten een aanname...
Als het soms toch gaat om reacties...
Ik vind de reactie van Olcay op de vraag of ze Stine uit het spel zou werken a-typisch en niet passen bij de wijze waarop ze het spel speelt. Volledig overdone. Sterker nog... Ik krijg het idee, dat die reactie helemaal niet bij die vraag hoort en dat dit een montagedingetje is. Het is een soort "O god! Wat heb ik nu gedaan?"-reactie. Meer ontlading van een Mol die iets heel spannends heeft gedaan, dan van kandidaat Olcay die volledig in lijn met haar tactiek heeft gezegd dat ze best iemand weg wil werken.
Dan de teksten: "Natuurlijk wil ik weten wie de mol is." Uiteraard. Dat is namelijk noodzakelijk als je het bent.
Vervolgens de tekst... "Het is vrij lelijk en vrij erg, maar ik denk wel dat iedereen hetzelfde heeft gedaan tijdens deze opdracht."
En daar zit voor mij de clou of de vraag... Ze zegt niet iedere kandidaat. Of Mol en kandidaten. Nee. Iedereen.
Maar wat is dat dan? Het geld? Onzin. De Mol niet. Dat kun je zo niet aannemen. De groepsvrijstelling? Onzin. Dat kun je niet van alle kandidaten verwachten.
Mijn conclusie... Die opmerking gaat niet over geld en vrijstellingen, maar over iets anders.
Olcay heeft het hier over het feit, dat iedereen op Art en de vragen heeft gelet en niet op wie er voorbijkwam. En er is een iemand die dat zeker kan weten en dat is de Mol zelf.