Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Rode draad  (gelezen 29141 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Rode draad
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2018, 08:36:45 »
Rode draad slaat misschien op het feit dat in alle opdrachten iets roods zit? Rode paraplu, draad, nog meer dingen?

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2018, 09:03:03 »
Ik had vreselijk met Ruben te doen. Zijn reactie was absoluut niet geacteerd. Ik heb zelf hoogtevrees en had ooit een soortgelijke reactie toen ik op een feestje (onverwacht) ging abseilen. En dat was amper tien meter hoog. Nooit van m'n leven dat ik het voorbeeld van Jan gevolgd had.

Vond het dan wel weer grappig dat veruit de langste deelnemer van WIDM hoogtevrees heeft.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #62 Gepost op: 28-01-2018, 11:18:01 »
Vond het dan wel weer grappig dat veruit de langste deelnemer van WIDM hoogtevrees heeft.

::rofl::

Offline Zuurkool

• Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
« Reactie #63 Gepost op: 28-01-2018, 11:21:33 »
Er wordt hier nog een mogelijke molactie over het hoofd gezien, namelijk het bang maken van je medekandidaten, zodat zij niet naar de overkant durven. Wat dat betreft was Jan dan wel weer mols bezig met z'n "niet over het randje kijken" en "oh wat is dit eng". Niet dat ik denk dat hij de mol is, maar zeker niet onbelangrijk. Waren er nog meer die dit deden?

Offline hagriddler

• Forumlid
  • carpe f*cking diem !
« Reactie #64 Gepost op: 28-01-2018, 11:25:11 »
Er wordt hier nog een mogelijke molactie over het hoofd gezien, namelijk het bang maken van je medekandidaten, zodat zij niet naar de overkant durven. Wat dat betreft was Jan dan wel weer mols bezig met z'n "niet over het randje kijken" en "oh wat is dit eng". Niet dat ik denk dat hij de mol is, maar zeker niet onbelangrijk. Waren er nog meer die dit deden?

Dit viel me inderdaad (vanuit mijn tunnel) op aan Loes die iets tegen Ruben zegt als "dit is eng" als Emilio over de rand stapt.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 11:37:38 door hagriddler »
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline prezoom

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 28-01-2018, 11:57:41 »
Ik zag op twitter wel een foto langskomen van ruben zijn fb die aan het rockclimben was waarop hij minder last van hoogtevrees leek te hebben.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 28-01-2018, 12:37:14 »
Ik had vreselijk met Ruben te doen. Zijn reactie was absoluut niet geacteerd. Ik heb zelf hoogtevrees en had ooit een soortgelijke reactie toen ik op een feestje (onverwacht) ging abseilen. En dat was amper tien meter hoog. Nooit van m'n leven dat ik het voorbeeld van Jan gevolgd had.

Het verklaart meteen waarom hij zich niet opgaf voor de dapperen, vorige week. Hoewel hij als kandidaat niet zou kunnen weten wat dat ging inhouden, als je zo'n hoogtevrees hebt ga je wellicht maar meteen voor iets waar je niet zo dapper voor hoeft te zijn.

Offline Gupp

• Forumlid
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
« Reactie #67 Gepost op: 28-01-2018, 12:41:24 »

Ik heb ook hoogtevrees als een mager speenvarken, dus eens dat zijn reactie begrijpelijk is. :-X En ik moest lachen om je opmerking over de langste deelnemer ::rofl:: ::hug::

Aan de andere kant: als Mol zou het natuurlijk prachtig zijn om die angst 'gewoon' te voeden, zodat je niet erg hoeft te acteren, maar gewoon even over het randje hoeft te kijken en je in de paniek schiet die je net even nodig hebt om er vanaf te zien (en daarmee Stine ook mee te nemen in dat gevoel) Dat zou in principe iedereen met hoogtevrees kunnen doen, door zichzelf even aan te spreken om je te uiten. Misschien had hij ook nog op Simone gehoopt als afhaker, maar besloot zij dus toch wél te gaan.

Hoogtevrees hoeft, ter conclusie, voor mij absoluut niet te betekenen dat je de Mol niet bent. Het is dus juist iets waar je vruchtbaar gebruik van kunt maken. ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #68 Gepost op: 28-01-2018, 13:41:03 »
Alleen wist de mol waarschijnlijk al dat op dat moment het geld al aan de overkant was (die had Emilio meegenomen als we hem moeten geloven). Dus het maakte niet meer uit wie er vanaf dat moment nog zou gaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2018, 16:35:27 »
Een mooie opdracht. Hoewel ik geen durfal ben had ik dit graag gedaan!
Maar goed, wat kon de mol hier doen? In mijn ogen heel weinig. Normaal zou ik nu Jan moeten afschrijven, want als mol wil je niet als eerste lijkt mij; maar juist doordat hij toch de anderen 'waarschuwde' voor de diepte, wil ik daar toch nog niet helemaal aan. Het lijkt immers bij Ruben te hebben geholpen. De beste plek is om als laatste of een van de laatsten te gaan. De mol weet vast wel in welke enveloppe het geld zat, dus kon hij dan mooi kijken of die er nog hing. En daarna alsnog te beslissen om al dan niet te gaan. Simone had hier dan de beste (als je van een beste plek mag spreken) plek.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2018, 16:55:28 »
Een mooie opdracht. Hoewel ik geen durfal ben had ik dit graag gedaan!
Maar goed, wat kon de mol hier doen? In mijn ogen heel weinig. Normaal zou ik nu Jan moeten afschrijven, want als mol wil je niet als eerste lijkt mij; maar juist doordat hij toch de anderen 'waarschuwde' voor de diepte, wil ik daar toch nog niet helemaal aan. Het lijkt immers bij Ruben te hebben geholpen.

Dat denk ik niet. Ruben probeerde het denk ik echt wel, zoals hij zei herhaalde hij het mantra dat hij het zou kunnen in zijn hoofd. Jan heeft hem hier niet van afgehouden, het was gewoon echt te eng. (Kan ik me goed voorstellen.)

De beste plek is om als laatste of een van de laatsten te gaan. De mol weet vast wel in welke enveloppe het geld zat, dus kon hij dan mooi kijken of die er nog hing. En daarna alsnog te beslissen om al dan niet te gaan. Simone had hier dan de beste (als je van een beste plek mag spreken) plek.

Mee eens. En het is weer een streepje bij kandidaat voor Stine want als ze de Mol met lef zou zijn die het dagboek beschrijft had ze wel moeten gaan.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2018, 17:09:01 »
Dat denk ik niet. Ruben probeerde het denk ik echt wel, zoals hij zei herhaalde hij het mantra dat hij het zou kunnen in zijn hoofd. Jan heeft hem hier niet van afgehouden, het was gewoon echt te eng. (Kan ik me goed voorstellen.)
Letterlijk niet, maar onbewust beïnvloed kan zeker.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2018, 17:23:20 »
Wat gebeurde er precies toen Simone afdaalde? Ik zou een totale hartverzakking krijgen, maar ze bleef rustig. Maar daarna blijft ze ook stilhangen terwijl ze geen lichtgewicht is lijkt mij. Ze moest de halve weg handmatig afleggen.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2018, 19:36:38 »
Er wordt wel gezegd dat laat naar de overkant gaan als de 5000 al aan de andere kant de beste manier is om te mollen èn kandidaats over te komen. Ik zou zeggen... Liever met de goede envelop toch maar net niet gaan. Niet als eerste denk ik, maar ook niet te laat. Met elke kandidaat die gaat, wordt de kans dat het geld meegaat groter. Elke kandidaat heeft 14% kans op de goede envelop. Na vier kandidaten is de kans al meer dan 50% dat het geld er al is. Zou de Mol zo lang wachten?

Het is me overigens al vrij snel duidelijk dat niet iedereen zal gaan. Dat is ook zelden zo. Alleen als ALLE anderen gaan en het geld er niet is, weet je dat de Mol een stunt heeft uitgehaald. En alleen dàn. In alle andere gevallen is er ruimte voor twijfel.

De hoogtevrees van Ruben leek me oprecht. Bovendien pakte hij niet de envelop met geld. Stine is lastig te peilen. Die polsblessure? Tsja. Kan.

Offline hamsterdam

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2018, 19:43:52 »
Die polsblessure lijkt me op zich niet onwaarschijnlijk, ze had eind 2016 toch een auto ongeluk gehad?

Als ze de mol is kan het natuurlijk dat ze aanvankelijk van plan was wel te gaan (laat, als het geld toch al over was) om kandidaats over te komen, maar dat ze toen een kandidaat (Ruben) niet ging de druk minder voelde om te gaan (want niet gaan komt Mols over).

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2018, 19:58:07 »
Vroeg gaan met de 5000-envelop, flippen, je polsblessure speelt op, je angst wint het van de wil om te gaan en het spel is uit. Punt is, dat niemand dit heeft gedaan en er dus een andere tactiek is geprobeerd en mislukt?

Maar welke dan?

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2018, 22:38:02 »
Aangezien je van tevoren al weet dat er voor geld gespeeld gaat worden, is denk ik de enige tactiek proberen om zoveel mogelijk mensen niet te laten gaan.
Ik denk trouwens niet dat de mol weet in welke envelop het geld zat.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2018, 22:43:23 »
Doodeng, ik had waarschijnlijk nog niet eens op het dak van dat gebouw durven staan... ::nieuwsgierig::
🜃

Offline Nigel

• Forumlid
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2018, 22:47:27 »
Ik schrok echt enorm toen Simone ging ::oink::
Ik dacht echt: dit gaat fout!
Maar na een paar seconden dacht ik: ze is gewoon op het journaal geweest dus er kon niks gebeurd zijn.. ::trots::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2018, 22:48:39 »

Maar na een paar seconden dacht ik: ze is gewoon op het journaal geweest dus er kon niks gebeurd zijn.. ::trots::
::rofl::