Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Rode draad  (gelezen 29148 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Rode draad
« Reactie #80 Gepost op: 28-01-2018, 22:50:31 »
Ik schrok echt enorm toen Simone ging ::oink::
Ik dacht echt: dit gaat fout!
Maar na een paar seconden dacht ik: ze is gewoon op het journaal geweest dus er kon niks gebeurd zijn.. ::trots::

En als er wél wat gebeurd was, was ze óók op het journaal geweest...
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 22:55:42 door Heinz »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 28-01-2018, 23:21:41 »
Wilde gedachte:
In de sfeershots waren er veel beelden van waslijnen aan de balkons te zien.
Stel nou..
Dat daar aan de waslijn de vermomming van de mol hing. En dat de kandidaten die vanaf de overkant konden zien.
Mooi vooruitzicht! En een rode draad door de aflevering.

Jep goed mollotenvoer deze aflevering.  ::trots::

Het rode vest en een masker met blauwe pruik?

« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 23:27:12 door annebeestje »

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 28-01-2018, 23:32:52 »
Goed gezien!

Het wasgoed is opvallend kleurrijk, ja.
Op de foto rechts lijkt inderdaad een blauwe pruik op een maskerachtig 'iets' te staan. Een afgietsel van een hoofd?
En dat rode vest heeft exact dezelfde kleur als dat van de man met baard (bij wie een wasmasker lijkt te zijn gefabriceerd).

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 28-01-2018, 23:35:56 »
En als er wél wat gebeurd was, was ze óók op het journaal geweest...

::rofl:: 

Offline Orphen89

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2018, 15:31:50 »
Ik had vreselijk met Ruben te doen. Zijn reactie was absoluut niet geacteerd. Ik heb zelf hoogtevrees en had ooit een soortgelijke reactie toen ik op een feestje (onverwacht) ging abseilen. En dat was amper tien meter hoog. Nooit van m'n leven dat ik het voorbeeld van Jan gevolgd had.

Vond het dan wel weer grappig dat veruit de langste deelnemer van WIDM hoogtevrees heeft.

Je hoeft niet zo met hem te doen te hebben hoor. De Mol verdient dit jaar echt een Oscar maar zijn Facebook liegt niet!

Ruben 5 jaar geleden lekker aan het abseilen!

Offline AstridM

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2018, 15:33:22 »
Was het wel persé nodig om over die rode draad naar de overkant te gaan? De enige uitleg die wij gehoord hebben is dat het geld van het ene dak naar het andere moest. Mijn eerste reactie was om meteen een envelop te pakken en naar het andere gebouw te rennen.  ;)

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2018, 15:41:20 »
Leuk dat het kandidaten niet alleen zeggen dat ze het spel hard spelen, maar dat het ook echt hard gespeeld wordt. Ron niet terug, geen groepsvrijstelling kiezen maar geld.., niet soft en extra spannend ::jaja::   

Offline Wulsie

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2018, 15:51:17 »
Aangezien er altijd een aflevering is waarin er niemand afvalt, en dit nu al twee keer mislukt is (Ron theater, keuze voor geld ipv groepsvrijstelling), zal de productie nu wel plan C te voorschijn moeten toveren.

Offline themollenator

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2018, 16:09:23 »
Je hoeft niet zo met hem te doen te hebben hoor. De Mol verdient dit jaar echt een Oscar maar zijn Facebook liegt niet!

Ruben 5 jaar geleden lekker aan het abseilen!

Maar dan had hij net zo goed -als Mol zijnde- zijn angst aan de kant kunnen zetten en toch gaan. Daarmee maak je je veel minder verdacht dan niet te gaan.
Als Mol weet je dat het geld al gepakt was en al aan de overkant was.
Stine zou toch niet meer gaan en de rest was al weg. Dus andere bang maken tactiek was ook niet meer nodig.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 16:11:12 door themollenator »

Offline Orphen89

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2018, 16:47:32 »
Maar dan had hij net zo goed -als Mol zijnde- zijn angst aan de kant kunnen zetten en toch gaan. Daarmee maak je je veel minder verdacht dan niet te gaan.
Stine zou toch niet meer gaan en de rest was al weg. Dus andere bang maken tactiek was ook niet meer nodig.

Stine besloot niet te gaan nadat Ruben niet ging. Daarvoor twijfelde ze nog.
Simone en Loes moesten ook nog. Dus het kan best zijn dat het geld er nog hing. En zijn beslissing beinvloede hevig die van Stine met nog 4 enveloppen werd het zo een 50/50 (van uitgaande dat de envelop niet bij de 1e 3 zat)

Offline sarafouk1

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2018, 16:50:37 »
Was het wel persé nodig om over die rode draad naar de overkant te gaan? De enige uitleg die wij gehoord hebben is dat het geld van het ene dak naar het andere moest. Mijn eerste reactie was om meteen een envelop te pakken en naar het andere gebouw te rennen.  ;)

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2018, 17:10:45 »

Ruben pakte tenminste nog een envelop om dat eventueel te kunnen weten, Stine volgens mij niet.

Offline sarafouk1

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2018, 17:21:42 »
Volgens mij konden ze de waslijn zien gezien de testvraag hierover. Anders kunnen ze toch nooit antwoord geven op de vraag welke envelop de mol pakte? (testvraag nr 18 die door Simone werd ingevuld)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2018, 17:22:40 »
Volgens mij konden ze de waslijn zien gezien de testvraag hierover. Anders kunnen ze toch nooit antwoord geven op de vraag welke envelop de mol pakte? (testvraag nr 18 die door Simone werd ingevuld)

Er wordt toch wel vaker een vraag gesteld waar je het antwoord enkel op kan weten als andere kandidaten die info met je gedeeld hebben?

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2018, 17:29:06 »
Volgens mij konden ze de waslijn zien gezien de testvraag hierover.

Volgens mij het hoekje om, maar oké, laat dat uitgezocht worden!

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 29-01-2018, 17:33:34 »

De eerste kandidaten die al aan de overkant waren, zouden dan een nadeel hebben. Het is dus wel zo eerlijk als verder niemand de waslijn kon zien.

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 29-01-2018, 23:05:45 »
Ik heb de uitzending nog eens terug gekeken en gelet op de enveloppen. Als de eenenlaatste gaat, zie je dan nog 1 envelop hangen. Ik dacht, hee, die van Stine is ook gepakt. Maar als Simone de laatste is en een envelop pakt, hangen er 2 naast elkaar.
Iemand ook gezien?
Greetzzz, Bridget

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 29-01-2018, 23:10:58 »
Ik heb de uitzending nog eens terug gekeken en gelet op de enveloppen. Als de eenenlaatste gaat, zie je dan nog 1 envelop hangen. Ik dacht, hee, die van Stine is ook gepakt. Maar als Simone de laatste is en een envelop pakt, hangen er 2 naast elkaar.
Iemand ook gezien?
Enveloppen, voor de kandidaten van links naar rechts
1: Simone
2: niemand
3: Olcay
4: Emilio
5: Loes
6: Jan
7: Ruben, niet gegaan
Geen enveloppe: Stine

Ruben heeft zijn enveloppe niet teruggehangen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline loetjef

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #98 Gepost op: 29-01-2018, 23:35:40 »
Als ik Ruben zou zijn en ik was de mol, dan had ik in zijn situatie (envelop pakken, niet gaan), misschien wel gewoon de enveloppe met geld gepakt als die er nog hing. Dus of het geld moet inderdaad al eerder (met Emilio?) mee zijn gegaan, of Ruben als mol zijnde durfde het niet aan wegens teveel verdenking. Immers; als er 5 enveloppen de overkant halen, 1 strand met Ruben en 1 niet wordt gepakt, dan zegt een beetje kansberekening wel dat het niet gek zou zijn als mol Ruben een goede streek heeft uitgehaald.

Lang verhaal kort; als Rhben de mol is, is hij bang om te mollen, óf Ruben krijgt een molpuntje minder op zijn naam.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 29-01-2018, 23:46:45 »
Denk dat deze opdracht voor de mol sowieso erg lastig is. Hoe voorkom je dat de 5000 euro niet de overkant haalt?
Je kan alleen maar proberen zo weinig mogelijk kandidaten te laten oversteken. Zelf het geld pakken en niet gaan valt meteen op.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit