6.2 Lada's met lading
De kandidaten helpen drie families met verhuizen en krijgen in eerste instantie 30 minuten om te pakken. Hoe meer spullen met molsticker ze meenemen hoe meer geld er in de pot komt.
Simone, Jan en Ruben gaan elk een lada besturen. Stine sluit zich aan bij Jan, Olcay sluit zich aan bij Ruben.
Simone sjouwt spullen naar haar auto. In het huis naast dat van Simone zijn Stine en Jan bezig met spullen naar hun auto te brengen. Na een paar minuten, rond 27:30 op de aftelklok, besluit Stine om Simone te gaan helpen. Stine biecht: "Blijkt dat Jan eigenlijk toch veel gemakkelijker in zijn eentje een stoel kan tillen. Dan ligt het meer voor de hand dat ik Simone ga helpen." Met 3 minuten op de aftelklok is Simone bezig om de spullen op het dak van de auto met een touw vast te maken en vraagt Jan of een van hen goed touwen uit de knoop kan halen. Stine zegt Jan met het touw te gaan helpen maar ze krijgt het niet uit de knoop. Simone ziet dat de spullen van Jan niet goed vastzitten. Dit probeert hij in de laatste minuten te verbeteren. Stine: "Hé goed gedaan Jan, in je eentje." Jan biecht: "Stine en Simone hebben ook duidelijk goed gepakt. Fantastisch, ik kan niet anders zeggen."
Art verkondigt dat ze extra geld kunnen verdienen: 50 euro per extra item dat ze nog mee weten te nemen en 250 euro per bewoner per auto. Ze krijgen 15 minuten om te herpakken. Simone en Stine gaan samen aan de slag. Met zo'n 5 minuten op de aftelklok vraag Stine of Jan hulp nodig heeft. Jan zegt van niet. Simone biecht: "Ik weet ook niet hoe we het gedaan hebben maar we hadden toch nog wel wat plek over voor onze bewoonster."
Simone weet net als Jan en Ruben de spullen goed te verhuizen. Simone bereikt met rokende motor het eindpunt. Met de opdracht wordt 750 (spullen) + 500 (2 bewoners) = 1250 euro verdiend.
6.3 Groen/rood
Art vraagt de kandidaten zich op te delen in een trio dat bij het aanvankelijk rode bord speelt en een duo bij het groene. Olcay, Jan en Ruben vormen team rood. Simone en Stine blijven over als team groen.
Bij de tactiekbespreking zegt Olcay voor het geld te gaan, Ruben voor de schermen, Simone voor de schermen, Stine voor de schermen en Jan voor de schermen. Simone: "Wij moeten zoveel mogelijk groen blijven, that's it."
Simone beantwoordt de vraag "voor hoeveel geld is er tijdens de openingsopdracht met mij gebeld?" goed met "5000 euro". Ze hoeft geen groen bord rood te draaien. Ook haar tweede vraag "na welke opdracht kwam de pot voor het eerst in de plus?" beantwoordt ze goed - ook al zegt ze dat het een gok is - met "tijd is geld".
Stine beantwoordt de vraag "hoeveel meter zand hebben jullie weggehaald bij de opdracht opscheppen?" fout. Stine: "Eh, totaal was 30 meter en jij gaf er wat bij. O nee, 50, 29." Goed was 29,60. Stine draait het linkervak met 500 euro op rood. Stine biecht: "Het was nog veel riskanter geweest om een kandidaat op rood te draaien want daar kon ik zelf tussen zitten." Olcay: "Wat heb je omgedraaid?" Stine: "Ik heb geld omgedraaid." Ze zegt niet welk vak. (Onbekend is of dit mocht.) Ook haar tweede vraag "op welk bedrag stond de pot voor de opdracht woordzoekers?" beantwoordt ze fout. Ze geeft als antwoord 8400 euro, goed was 8450. Stine draait het rechtervak met 500 euro op rood.
Team rood heeft geen geldvak op groen gedraaid dus het op rood draaien van twee groene geldvakken door Stine heeft uiteindelijk geen consequenties voor de pot omdat er sowieso niets verdiend zou worden.
----------------
En? Zit de Mol ertussen? Wie dan?
Aanvullingen, verbeteringen en andere opmerkingen zijn zeer welkom.