Mét voorkennis had ze zich eerder af moeten laten gaan en Jan een kans moeten geven om twee jokers te verdienen. Ik weet niet zeker of Olcay of Jan eerder afviel, maar die eerste moest ze zeker het spel uitwerken, die tweede vooral niet. Nu bleef ze over met een kandidaat met geld en had ze dus als Mol zichzelf een dilemma tussen geld en verdenkingen op de mouw gespeld.
Waarom ik denk dat het mogelijk is dat de Mol hier niet alles wist, is omdat ze vorig jaar hier al meer mee geëxperimenteerd hebben. Thomas wist van bijna geen opdrachten hoe het precies ging verlopen en het leverde één van de beste Mollen ooit op.
Dat ben ik idd met je eens dat ze Jan de kans had moeten geven om nog van Loes te winnen, maar zoals het in beeld werd gebracht had Loes een behoorlijke voorsprong dus ook als Stine zich voor die laatste tussenstop had terug getrokken denk ik niet dat Jan Loes nog zou hebben kunnen inhalen (dat zou Stine zelf ook niet gelukt zijn als ze het had gewild).
Als de afstand tussen Jan en Loes kleiner was geweest had Stine misschien ook wel eerder afgehaakt, nu maakte het in wezen niet meer uit en hield ze het kijkend tv publiek voor dat ze doorging omwille van de jokers uit het spel houden. Wat voor de gemiddelde kijker (die wat minder doordenkt dan wij) ook zo lijkt omdat ze vóór Jan eindigde.
Stel dat ze geen voorkennis had, dan is het in deze opdracht haast onmogelijk om te mollen en dan is het een pure gok geweest om Loes te laten finishen.. Oftewel dan kon zelfs de mol niet weten of het hoogste bedrag binnen zou worden gehaald of niet en was de enige manier om er zeker van te zijn geen geld te verdienen met deze opdracht geweest dat ze had moeten finishen met een lege envelop en daardoor door de mand gevallen zijn...
Al met al is het dan helemaal ongunstig om een lege envelop te hebben als mol.
Mijns inziens heeft ze het dus als mol zeker niet slecht gedaan in deze opdracht.