posts vanuit het Wie is de Mol? poll - topic. Op verzoek van Brtdm hier verder
Dus kan de Mol enkel nog Olcay zijn? Want als er zo zwaar getild wordt aan een Mol die niet die hele chaos opdracht wint, dan neem ik aan dat Ruben die helemaal geen invloed heeft dan ook niet de Mol is.
Ik vind dat er veel redenen zijn om Jan als Mol af te schrijven, maar "de chaos opdracht niet winnen" vind ik er geen.
Ik schreef net dat ik Jan niet afschreef. Wel vind ik zijn gedrag in deze opdracht vreemd, als hij de mol zou zijn.
Niet alleen dat hij de opdracht niet wint, maar meer nog dat hij geen enkele invloed op het verloop van de opdracht lijkt te hebben. Hij zorgt er ook niet voor dat Olcay niet wint ... rent er meteen vandoor met Loes in het begin.
Stel dat Olcay een kandidaat is, en mol Jan heeft haar hier op een bepaalde manier gehinderd. Had ze anders dan wel gewonnen van Loes? M.a.w. ik zie niet hoe Jan een rol heeft in hoeveel er werd verdiend. 0, 1000 of 2000 aan mol;geld. Van Ruben kun je nog zeggen dat hij hoopte dat Jan het snelste was, en dus geen geld zou binnen brengen. Maar Olcay is hier inderdaad verreweg het meest verdacht.
'Niks gepresteerd' is behoorlijk overdreven.
In een volledig onbekende omgeving een routebeschrijving krijgen zonder een kaart bij de hand te hebben. Dan is het zó makkelijk om per ongeluk fout te lopen. 'Moest ik hier nou rechts of links? Na de metro moest ik naar rechts, maar er zijn twee straten die ik dan in kan. Welke moet ik dan nemen?'
Eén foutje kan ervoor zorgen dat je verdwaald raakt. En bij zo'n opdracht die om tijd draait, kan één foutje funest zijn.
Liep Jan echt fout of alleen niet ver genoeg? Dat laatste las ik namelijk ergens. Juist dat vond ik opvallend. Maar goed, misschien klopt dat niet.
Ik ga er vanuit dat de mol meer voorkennis heeft en de route op satelliet beeld en street view uitvoerig heeft kunnen bekijken. Maar dat is misschien een verkeerde aanname.
Ik snap ook dat de stress van het moment niet helpt, maar in mijn ervaring is het normaal prima doenbaar is om een klein gebied per Google Street View even snel "uit het hoofd" te leren. ik onthoud dat bijna even goed als dat ik er eerst zelf ben geweest. Natuurlijk zijn de beelden vaak niet heel recent, maar meestal komt het aardig overeen.
Dus ja, dat komt op mij enigszins vreemd over, maar ik sluit het zoals gezegd niet uit.