Misschien moeten we de rol van het hintvrije topic omkeren? Alle topics per definitie voor het bespreken van acties en 1 topic waar je al je screenshots met gekke mensen in kwijt kan die verdacht veel lijken op een kandidaat die een pruik opgezet heeft.
Iets als deze woordzoeker kan dan wat mij betreft nog wel een apart topic hebben omdat je hier inderdaad toch als molloot getriggerd wordt om iets te gaan zoeken.
Voor het overzichtelijk houden van de topics vind ik dat niet zo'n slecht idee. Je hoeft niet eens per opdracht een apart hinttopic te hebben, maar bijvoorbeeld vier hinttopics met mogelijke aanwijzingen naar de mol, de winnaar, de verliezer en de afvaller. Of je spreekt af dat hints die naar een specifieke kandidaat verwijzen, alleen in het betreffende kandidatentopic geplaatst mogen worden.
Als groot fan van het zoeken naar verborgen aanwijzingen zou ik dan wel graag zien dat er in die topics geen dooddoeners meer geplaatst worden, zoals:
[-] dat zouden de makers nooit doen;
[-] dat is veel te vergezocht;
[-] dat kan geen hint zijn, want ze wisten toen nog niet dat X zou gebeuren.
Dat werkt - mij in elk geval - nogal op de zenuwen. Ik weet zelf namelijk heel goed dat de meeste hints die ik zie achteraf fata morgana's blijken te zijn. Dat neemt de lol van het speuren echter niet weg. De reis is belangrijker dan de bestemming, en zo.
Mijn twee centen, voor wat het waard is.