Ik neig ook naar het feit dat de makers er juist geen hint in hebben gestopt
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zo naarstig gezocht wordt naar hints in die puzzel. De enige reden die ik kan bedenken om te zoeken naar hints in de puzzel, is dat mensen hier liever zoeken naar hints dan naar molacties. Maar na Case en Klaasmolcf snap ik echt niet waarom. Bijna iedereen zoekt, maar als iemand iets vindt is iedereen boos. Dan roep je het echt over jezelf af, collectief.
Wat dat betreft zou ik heel graag volgend jaar op het forum zien dat er voor ELKE opdracht een hint-vrij topic wordt gemaakt, waarin we gewoon opzoek gaan naar de mol tussen de kandidaten, en daarnaast een apart topic voor eventuele hints.
Ik bedoel, ik zie middenonder toch overduidelijk dat de enige naam die kruist met het woord MOL, het woord EMILIO is. Als dat geen hint naar Emilio is... En op dezelfde manier als je STINEISDEMOL kunt leggen zoals velen deden, staat er middenonder ook overduidelijk RONMOL.
Nu weten we dat die twee niet de mol zijn, (en dat waren ze dus ook niet als ze er nog in hadden gezeten) en toch zitten die combinaties erin. En als die twee wel nog in het spel hadden gezeten, waren dáár zeven pagina's over volgeschreven. Dus voor ieders geestelijke gesteldheid zou ik willen voorstellen om op te houden met het discussiëren over eventuele hints in de woordzoeker. Die zijn er niet.
Ik lees veel liever overdenkingen met betrekking tot de
opdracht en de
kandidaten: wie deed wat, wat is verdacht, wat is juist kandidaats, etc.